Tandwiel verhouding Carson Attack 2WD

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door NQDtransformer, 13 sep 2018.

  1. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo heren
    Mijn naam is eddy en heb een vraag met betrekking op de tandwiel verhouding van mijn Carson.

    Ik heb ook een Marder met op dit moment een 20/44 verhouding. Dit loopt mooi en gaat ook zeker hard.

    Nu weet ik dat Carson deze verhouding niet heeft ivm de steekmaat van de betreffende assen. Er zat standaard 16/48 op maar dit ging mij niet snel genoeg. Nu heb ik er 19/46 op gezet maar ik win geen snelheid. Wel kan ik nu wheelies maken, voorheen lukte dit niet.

    Ik ben geen leek op dit gebied maar snap even niet waarom de buggy nu onderin het toeren gebied meer kracht heeft dan voorheen. Bij de Marder is dit duidelijk niet het geval.

    Diff en kleine tandwiel naar het diff zijn standaard. Mijn vraag is dan ook welke verhouding is nu de oplossing om meer/hogere top snelheid te krijgen.
    Koppeling is nieuw alsook alle lagers.
    Motor is een 23Cc zanoah met Fg sportuitlaat.

    Gr eddy
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarschijnlijk heeft 16/48 veel makkelijker wielspin en kom je bij 19/46 op net even meer gecontroleerde grip uit.
     
  3. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ja dat begrijp ik maar ik wil mijn 14 jaar oude zoon kunnen bij houden en deze maakt mij nu compleet af tot zijn grote vreugde natuurlijk.

    Gemeten top van Marder ligt rond de 75 km/H.
    De Carson haalt net de 60.
     
  4. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ok niemand hier die dit weet!!