Tandwiel voor hot wheels dune devil pro

Nadat mijn zoontje veel plezier heeft gehad van deze auto, heeft een tandwiel het begeven.
Komt iemand dit type tandwiel bekend voor, ik heb al erg veel moeite gedaan om hem te krijgen, maar ze schijnen onvindbaar.

Type auto:
http://www.rcmania.com/reviews/hot-wheels-dune-devil-pro-tyco-mattel/

Foto van het tandwiel bijgevoegd.

Hopelijk heeft iemand een hint :-)

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 150
Als het tandwiel in diameter 8mm is, dan gaat het om een mod 0.8 tandwiel.
Dan moet u alleen even de as meten, en kan u een tandwiel bestellen met die gegevens, het merk maakt niet uit.
Als de maten anders zijn, hij is behoorlijk versleten zo te zien, dan kunt u hier zelf wat gegevens in voeren:

http://www.scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html

In het meest rechtse tabelletje kunt u deze gegevens invoeren ( aantal tanden en diameter )
Ik heb ook 10mm ingevoerd als diameter, omdat het tandwiel versleten is, maar dan geeft hij mod1 aan, maar dat lijkt mij sterk persoonlijk.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

Bedankt voor de reactie, heb het tandwiel nauwkeurig opgemeten, en de buitendiameter is inderdaad 8 mm, as 1.98 mm.

Misschien een domme vraag, heb een tijdje zitten zoeken op internet (kan niets vinden), waar zou ik dit tandwiel kunnen bestellen ?

Met vriendelijke groet.

Johan

Ik kan ze zo snel ook niet vinden, Conrad en Hobbyking hebben alleen maar 10 tands of meer zo te zien.
Verder hebben ze allemaal een 3,175 (3,2)mm bore, dus daar zou je een adaptertje bij moeten zoeken of maken, want die kan ik zo snel ook niet vinden..

tandwieltje ziet er wat gesmolten uit? Is al een wonder dat het vervangbaar is denk ik? Is dat het motortandwieltje? Ik zou ook Conrad zeggen (bij technische modelbouw) maar als ruudxd al gekeken heeft...
Tyco heeft wss geen vervangonderdelen te koop?
Je kunt altijd eens proberen bij een modelbouwwinkel, de mijne staat altijd open voor een uitdaging. Al vind ik doorgaans wel wat zij als onmogelijk achten :)
Wat oude speelgoedjes slopen, met veel geluk heb je daar wat? Stom als 1 zo'n dingetje het begeeft en je vindt geen vervanging..

Ik heb even snel gekeken, maar ik zag ze zo niet.
Maar nou moet ik zeggen dat ik niet heel goed overweg kan met de site van Conrad.
Aangezien het meer speelgoed lijkt te zijn zal er waarschijnlijk geen handleiding met exploded view bij zitten?

Omdat het gat kleiner is dan de diameter van de as, en het motortje niet heel erg sterk is niet niet nee.
Bij Micro T's word dit ook gedaan, ik geloof zelf met LiPo, hoog Kv en geen slipkoppeling?
Anders kun je misschien altijd er toch nog een stelschroefje in schroeven omdat het kunststof is.

Stelschroefje gaat niet werken. Vaak voor plastic tandwielen zit er op de as een karteloppervlakte maar mogelijk bij de jouwe niet het geval. Een druppel lijm werkt altijd wel voor een extra stukje degelijkheid.

Met kunststof kan je geen grote druk voor een goede klemming op de as schroeven.

Ah, dan stript het bedoelt u?
Zou dat met een klein vlak kantje op de as niet al minder zijn?

Back