Tandwielen vervangen T-Rex 600 ESP

Hallo,

Ik ben mijn T-Rex 600 ESP in een schaalromp aan het bouwen en nu zou ik graag, om het geluid te reduceren, mijn hoofdtandwielen willen vervangen van rechte naar schuine vertanding.
Als eerste vraag ik me af of dit überhaupt mogelijk is ??
Zo ja, .... dan is er vast wel iemand die dit al heeft uitgevoerd.

Ik heb nu 14T op de motor en 170T als hoofdtandwiel.

Graag zou ik dus willen weten welke onderdelen ik nodig heb om dit evt. mogelijk te kunnen maken ....

Ik hoor graag van jullie.

Met vr.gr. Eric
 
geen probleem hoor ...
pinion met 14T met schuine vertanding en gear 170T met schuine vertanding en klaar is kees:p

Nick
 
Sorry maar dat klinkt iets te eenvoudig .... 14T en 170T kan ik namelijk nergens vinden met schuine vertanding.
Dus graag wat meer info en bij voorkeur een site waar ik deze kan bestellen.

groet, Eric
 
ik heb hier nog 2 maingears liggen 188T en een pinion 15T ;)
mag je hebben voor 10euro excl verzenden


hoeveel kv is je moter

Nick
 
Results from the calculation Close Result for calculation:
Estimated lowest voltage during flight: 20,46
Lowest RPM (due to voltage and efficiency) : 1792

(calculated for 100% throttle curve)
Hover RPM at beginning of flight: 2294
Hover RPM at middle of flight: 2113
Hover RPM at end of flight: 2039

Explain these results
default.aspx
Explanation of the chart

Nick
 
Het was even uitzoeken, maar uiteindelijk heb ik nu dus schuine vertanding op mijn T-Rex 600ESp zitten.
Resultaat, inderdaad een stillere heli met 169 rpm meer toeren.
Ik heb mijn throttle curve iets teruggesteld en vlieg nu dus met ietsje minder motortoeren.
Tevens heb ik de flybar kop vervangen door een DFC kop en samen met die paar toeren minder heeft me dat bijna twee minuten meer vliegtijd opgeleverd bij normaal vliegen met een 6S, 5000 mAh 25C, waar nog 18% in zat na ca. negen minuten.

Wil je ook schuine vertanding op je ESP hebben, dan ben je vast geholpen met onderstaande partlist. Scheelt je wat uitzoek werk ;-)

H70020BT - CNC Slant Thread Main Drive Gear 112T
H60020AT - Autorotation Tail Drive Gear
H60200T - 600PRO Main Gear Case Set (autorotatie lager)
H55G001XXT - Motor Pinion Helical Gear 10T

Oude overbrenging was 170T / 14T = 2007 RPM
Nieuwe overbrenging is 112T / 10T = 2176 RPM
Veel ESP's vliegen met 170T / 15T = 2150 RPM dan scheelt het dus bijna niets.

Hoop dat jullie hier je voordeel mee kunnen doen ...

Mvg. Eric
 
Back
Top