Tangent ASH 26E

Nu eens een vreemde vraag.

Tijdens mijn zoektocht naar een andere vlieger kwam ik in de Tangent catalogus ook langs de ASH 26E.
Mooi model, wel zwaar en met de Up&Go II die nog duurder is dan het hele model nog 800 gram zwaarder, maar stom genoeg kan ik er zelf op het grote internet eigenlijk vrij weinig over vinden.

Her en der wel wat over de normale uitvoering maar eigenlijk niets tot nauwelijks over de ASH 26E?

Zelfs op de Duitse sites kan ik niets vinden (maar dat kan ook aan mij liggen:oops:).

Heeft één van jullie er ergens iets over gelezen of weet waar te zoeken?

Geen ervaring zelf of uit tweede hand.
Ik weet alleen dat Tangent een naam heeft hoog te houden.
Ze zijn altijd van goede kwaliteit geweest, zowel qua construktie als aerodynamisch.
Niet de top, maar gewoon goed.

Dirk.

En wat ik heb gelezen heeft hij dezelfde vleugels als de Alpina 4001 dus het vlieggedrag zou anlich zijn.
Maar ik vind nergens een ervaringsbericht van iemand die zo'n ding met een Up and Go II heeft gebouwd en gevlogen?

Toegegeven, het is een dure combinatie maar toch.

Ik heb een Elektromaster van Tangent, is idd goed.
Voor zover ik weet zijn alle producten van Tangent goed.

Van die ASH weet ik ook niets helaas.

Taco.

Hallo Arno, dank je.
Yep, deze had ik zelf ook gevonden.
Weliswaar geen Up en Go II maar een heel mooi stukje werk heeft hij ervan gemaakt :cool:

Wat ik heb geleerd in de tussentijd is dat de eerste Graupner Up en Go met riemaandrijving redelijk is geflopt. :)

Maar goed, een recente uitgebreide test van zo'n ASH-26E met Up&Go II zal er op het moment niet zijn vrees ik dan.

Die KTW's zijn behoorlijk aan de prijs. Al is het wel een mooie oplossing.
Taco.

Inderdaad, heel mooi.
En als er niet veel van wordt verkocht en het kost een hoop tijd en geld om het goed werkend te kunnen verkopen dan heeft dat ook inderdaad negatieve gevolgen voor de prijs.
Die Up and Go's zijn dan zelfs nog redelijk goedkoop gezien het feit dat de motor, aansturing en klappropbladen erbij zitten :twisted::rolleyes:
Dan resteert er nog maar zo'n 700-800 pleuro voor het mechaniek. :banana:
Wel duur oud ijzer als je nagaat dat de motor, prop en regelaar zo'n 250 gram wegen en alles in totaal iets van 800 gram.
Dus het mechaniek an sich weegt ook meer als een halve kilo. :D

Ach ja, zoveel leuke dingen te koop vandaag de dag :puppydogeyes:

Back