tank in zelfbouw?

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door beagle, 25 feb 2004.

  1. jantje

    jantje

    Lid geworden:
    21 aug 2005
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Tiel gld
    En natuurlijk de hartelijke groeten aan de gebroeders Postmus
     
  2. sway

    sway Guest

    Hallo,
    Ik ben vrij nieuw op dit forum (en ook in de modelbouw) maar ik ben wel (vanuit een opvlieging) begonnen aan het bouwen van een RC tank. het is geen schaalmodel van een bestaande tank, maar het is een beetje het caliber abrams, leapard 2 waar je aan moet denken. de tank is 65cm lang 30 hoog en 40 breed.

    ik heb redelijk verstand van houtbewerking (bouw zelf ook longboards). het model bestaat dus ook voornamelijk uit hout, versterkt met alu.
    de tracks heb ik gemaakt van (per kant) 2 fietskettingen, ±3,5m alu latjes 1.5 breed en 110 popnagels. het is wat werk maar het werkt wel, en is niet heel duur. voor 2 tracks ben ik ongeveer 65 euro kwijt. gezien het feit dat ik skateboards bouw, had ik nog een hoop wielen liggen dus dit heeft me niets gekost.

    van elektronica heb ik voldoende verstand om dit te kunnen bouwen, en kom ik er even niet uit, dan is dit forum en natuurlijk het internet een geweldige hulp.

    Ik heb wilde plannen voor dit model, (schietsysteem, diverse cameras, verlichting, bewegende verlichting en camera's, enz, enz...)
    binnenkort zal ik wel wat foto's posten en ik hou jullie op de hoogt!

    veel succes nog! groeten mathijs.
     
  3. denman

    denman

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Op de Veluwe
    Ben benieuwd, ik zelf ben op het moment bezig met een tiger1 van ongveer de zelfde afmetingen. Ik weet niet hoe levendig dit forum is maar ik kan ook wel eens een paar foto's posten zodra ik wat verder ben.
    Moet de houte onderbak nog in mekaar zetten en lagers er in enz dus ik ben nog niet zo ver.
    Meeste info haal ik van www.rctankcombat.com .

    Groetjes
     
  4. Zwikbeer

    Zwikbeer

    Lid geworden:
    17 aug 2006
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Tongeren
    Hey Beagle,

    Zeker kan je zelf een tank bouwen, met veel inventiviteit lukt dat, ik ben zelf een dragline schaal 1:6 aan het bouwen, al jaren. En moet alles zelf uitzoeken, ik heb ook geen bouwtekening, maar een 1:50 model.
    Ik moet ongeveer alles 3 keer maken voor dat het goed is, maar dat mag de pret niet drukken. Het enig dat ik je wel kan vertellen, vergeet het echte modelbouw spul maar, behalve je zender. Als je hier mee begint kom je vanzelf bij het echte materiaal terecht.
    Neem bijvoorbeeld je snelheidsregelaars, ik heb daar al 4 stuks van geroosterd (24V 40A). Dit komt gewoon omdat bij een grotere schaal de gewichten en krachten enorm toenemen.
    Mijn rups kraan weegt 250Kg en daar moet je heel wat voor doen om die langzaam te laten rijden. Met een Tank heb je zelfs veel meer vermogen nodig om lekker te kunnen raggen.
    Dus ik gebruik nu een twee kanaals regelaar uit de robot industrie (pulsbreedte) 24V 120A. Het mooie is die kan zo aan je ontvanger. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat.

    Ik zou zeggen begin gewoon, aldoende leert men.
    Succes
    Zwikbeer
     
  5. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Zie ook mijn topic over een"Tigertank schaal 1:11 1/2" op pagina 2,is ook bijna geheel zelfbouw en rijdt voortreffelijk.

    Gr.Joop
     
  6. Paul Siemons

    Paul Siemons

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    1.056
    Locatie:
    Wommelgem, Antwerpen, Belgie
    Is een tankje waar je zelf in kan rondrijden een optie?

    Zie: WWW.COMMANDOJURRE.NL


    mvg,
    Paul Siemons
     

Deel Deze Pagina