BigBoat zei:
En praat aub niet over *echte* voertuigen die spanningsvoerendedelen IN de brandstoftank hebben als je er geen ervaring mee hebt, want er zal geen fabrikant zijn die het risico wil lopen dat zijn voertuig de lucht in gaat door zo'n stommiteit.
De rijksluchtvaartdienst ziet je aankomen........40.000 kilo kerosine met een electrischeontsteker in de vleugels boven Amsterdam.......jaja.
Wie moet er nu zijn huiswerk beter doen??
Nog steeds jij.
Een onsteker gaat een relatief grote stroom door heen wat voor warmte en vonken zorgt. Op die manier kan je er iets mee ontsteken. door een sensor gaat echter een idioot kleine stroom dus het veroorzaakt nauwelijk warmte en al helemaal geen vonken!. en om je brandstof te ontsteken heb je toch echt warmte of vonken nodig hoor!
FOUT, je weet het verschil niet eens tussen stroom en spanning en de relatie daar tussen.
Bij statische electriciteit is de stroom nagenoeg nul, maar je kan er wel een ontzettend mooie vonken mee trekken.
En nogmaals, om vonken te maken heb je per definitie geen hoge stroom en / of hoge spanning nodig.
Sterker nog, zonder stroom en / of spanning kan ik zelfs vonken maken, denk maar eens aan een vuursteentje.
Daarbij moet je niet denken dat als er ook maar e1n woord toevallig in jouw straatje past dat je dan ook met de rest van je verhaal gelijk hebt.
@Ernst, ik heb / had het niet voor het zeggen, dat was de RLD.
Op mijn schakeling stond nog geen 0,2 Volt bij een stroom van 100uA, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
Er zaten zelfs geen beweegbare delen aan de opnemers.
Hun bezwaar was gewoon dat er spanningsvoerendedelen in een brandstoftank zaten.
Natuurlijk heb je bij tanks op de grond *last* van *normale* omstandigheden, zoals 20% O2 wat je bij vliegtuigen mist.
Bij modelbouwmodellen spreekt het O2 gehalte wel een zeer sterke rol, net als de warmte die je toevoegd met de uitlaatgassen.
Tevens is nitro een veel vluchtigere brandstof dan kerosine, ook vandaar dat ik geen electronica in dit soort tankje zal adviseren.