tank ontluchting aanpassen

• Topicstarter Topicstarter Kasper
  • Startdatum Startdatum
K

Kasper

Guest
de tank ontluchting is vaak snel defect (lek) bij een marder. op internet zie je vaak extra slangetjes op de tank aan gesloten met een t stukje er tussen, zijn er speciale pijpjes te krijgen die je in je tank kan maken waar je de slangetjes dan op aan kan sluiten?

Het ventieltje in de dop is inderdaad slecht. Je kan er een dikke schroef indraaien en ergens in de tank een nippel schroefen met een slangtje omhoog.

Mijn zwager heeft net als bij de kleinere "nitiro" auto's bij zijn FG Eco in de tankdop een nippel gemaakt en van daar een drukslang aan de uitlaat gemaakt.

Hij is er iets krachtiger geworden met optrekken.

Ik heb er gewoon een fiets ventiel ingedraaid met daar aan een luchtslang voor een ( aquarium ) luchtpompje.

Ik weet ook niet wat hij bedoelt met lek.

Maar als hij geen lucht aan kan zuigen ( de tank ) dan trekt het zootje vacuum en houd het blok in.

met lek bedoel ik dat er brandstof uit het gaatje loopt tijdens het rijden je kan dan je dop wel uit elkaar halen maar na 1 keer rijden is het weer lek....

corvette zei:
Ik weet ook niet wat hij bedoelt met lek.

Maar als hij geen lucht aan kan zuigen ( de tank ) dan trekt het zootje vacuum en houd het blok in.
Daar heb ik last van :) een nieuwe dop word het of een nieuwe competition tank :)

Back