Tankvuldop op body

Wie weet of je ergens een tankvuldop kunt plaatsen in je body (van de auto natuurlijk) zodat je geen gat hoeft te maken in je body om bij je tank te komen, net zoals in de racewereld ...
Dit is dus een tussenstuk tussen je tank en je vulopening in je body (met een soort terugslagklepje om de boel af te sluiten ... dus alleen brandstof erin maar kan niet terug (klepje).

bedoel je een stuk body dat openscharniert??

begrijp niet echt wat je bedoeld...

leg het wat beter uit

grtz nitro

Ik weet wat je bedoelt..

Je wilt dus dat je met een vulflesje via in 'gat' in de body (Soort tank systeem)kan tanken...

Ik zelf denk dat dat niet gaat werken.Misschien dat de benzine naar boven komt :roll:

Een vulsysteem als bij vliegtuigen maken, dus een stukkie slang extra op de tank met een dopje om af te sluiten die je op een pompje kan drukken.
Is niet echt snel vullend.....

Een tankdop in je body als een verlengstuk naar je tank lijkt mij niet simpel wat effe je kap eraf halen gaat dan ook niet zo makkelijk :)

Maar waarom geen gat in je body ?
Voor het behoud van je motor wil je juist een gat in je body hebben die je ook direct als tankgat kan gebruiken...

Hmmm....misschien met een soort filter met een terugslagklep? Dat je een slang naar de body maakt en met een fles kan vullen maar dat het niet eruit kan lopen.

Hmmm....misschien met een soort filter met een terugslagklep? Dat je een slang naar de body maakt en met een fles kan vullen maar dat het niet eruit kan lopen.
Precies

Een gat in de body voor de motor en filter heb ik toch al, hoe dan ook, een 3,5 cc op een 1:10 is voor de meeste body's te groot, dus een gat ontkom je niet aan.

Maar aangezien ik hoogstwaarschijnlijk een Toyota GT1 body ga halen, zou ik voor de tank alleen een vulopening willen hebben en geen groot gat. Dus iets met een terugslagklepje zodat ik niet de body er steeds af hoef te halen.

Is misschien ook wel lastig; met het weghalen van je kap een slangetje los moeten halen, maar het staat wel stoer als je aan de buitenkant van je kap kan vullen op een nippel daarvoor! ;)

het is toch makkelijker al je een gat in je kap maakt?
ik heb er ook een in men savagekap en het gemak is niet te schatten

en daarbij, iedereen zo een strakke body heeft een gat voor de tank...waarom jij ook niet?

en daarbij, iedereen zo een strakke body heeft een gat voor de tank...waarom jij ook niet?
Als je de kap van de Toyota GT1 bekijkt dan loopt de cabine door tot ongeveer de helft van waar mijn tank zit, dit is dus geen gezicht als ik daar een gat in ga maken

7581.jpg

nieuw2.jpg

http://www.freewebs.com/cars-rc/homepage/mijn/nieuw2.jpg=> foto doet het niet
link ook niet...link kopieren in nieuw venster...
is het die kap?

wil je dan vb op de plaats van dat tankgat op de gt body een klein gaatje maken en er een stukbenzineslang door steken ofzo?

er een groot gat in maken zou ik ook nie doen.... bij nader inzien :lol:

dat is heel simpel zelf te maken:
de boort eerst een gaatje in je tank en daar draai je een buisje(dit buisje moet wel dikker zijn dan de standaard denk een 5mm) in net als er zit waar het slangetje over hen gaat van je uitlaat naar tank. dan boor je een gaatje in je kap van 6mm daar doe je een slangeteje door van 5mm dat komt op dat buisje en op het slangetje wat uisteekt zet je een klemmetje.

dit is heel simpel maar werkt toch goed.

dat is heel simpel zelf te maken:
de boort eerst een gaatje in je tank en daar draai je een buisje(dit buisje moet wel dikker zijn dan de standaard denk een 5mm) in net als er zit waar het slangetje over hen gaat van je uitlaat naar tank. dan boor je een gaatje in je kap van 6mm daar doe je een slangeteje door van 5mm dat komt op dat buisje en op het slangetje wat uisteekt zet je een klemmetje.
Ik moet dus wel een terugslagklepje hebben, en daar gaat het me ook om, zijn die misschien in de handel verkrijgbaar (iemand suggesties?).
Als ik dit niet doe, dan verlies ik dus druk in m'n tank met het gevolg dat m'n motor niet goed loopt (of helemaal niet), aangezien ie dan geen brandstof meer naar de carb. kan pompen.

misschien helpt het als je er een fietsventiel ertussen zet... dat kan misschien ook werken, moet je er wel voor zorgen dat als je er brandstof erdoorheen hebt laten lopen dat er even wat lucht doorheen gaat anders schiet ie niet trug...
moet je wel een groot fietsventiel vinden om er snel genoeg brandstof in te krijgen...

gewoon een klemmetje het idee van een peperklip maar dan sterker en mooier ik zal wel ff een foto zoeken.

Maar een terugslagklepje moet er toch ook zijn?
Vraag eens bij de vliegtuigmannen; ik heb wel eens gehoord dat er daar wel mee gewerkt wordt, weet het niet zeker meer, maar.......

bij vliegtuigen bestaat zo'n systeem
een mooi klepje voor langs buiten te tanken fuel pump erop en tanken
kijk es achteraan ergens in de robbe catalogus er staat een prentje bij :)
kan echt niet super moeilijk zijn
anders proberen de tank langs onder op een of andere manier te vullen

Nou, ik ben vandaag in de modelbouw winkel ik Bloemendaal geweest, en ook ff gevraagt naar zoiets. Er bestaat dus een echte nippel (die en nog wel stoer uitziet ook aan de buitenkant) die tussen de slang van je tank naar je carb gaat; je hebt dan dus geen terugslagplep nodig. Als je aan de buitenkant een nippel erin draait, sluit hij automatisch de toevoer naar je carb af en za dus alleen vullen naar de tank.
Ideaal dit systeem en ziet er ook erg stoer uit moet ik zeggen!
Alleen heb je dan een kleine nippel en daar moet je ff een verloopje voor op je vulfles zetten.
Het ding kost €17,95 trouwens.

Back