Bericht van de Solid Worker..
Zo ik ben er volgens mij bijna, de romp mallen zijn zo goed als klaar in SW.
Als je zo naar de foto's kijkt zie je weinig, maar er is veel veranderd "onderhuids", dwz er zijn veel meer doorsnedes gebruikt om het model op te bouwen.
Verder zijn het zoals je ziet positieven geworden, deze kan je namelijk schuren en polijsten als ze gefreesd zijn, bij negatief mallen is dat vooral bij het stabilo 'bokje' praktisch onmogelijk.
Na het schuren en polijsten worden de positieven afgemald en krijg je de negatieven. Ik heb deze ook maar gemodelleerd om een beeld te krijgen hoe het eruit gaat zien.
Bijgaand wat foto's van SW
Het positief van de bovenkant
Het postief van de onderkant
Detail van de bovenkant (positief)
Detail bovenkant (positief)
Detail van de negatief mal van de bovenkant (zoals het er hopelijk na het afgieten uit zal zien). De doorlopende gaten en gaten voor de paspennen worden als de mal uitgehard is geboord.
Detail van de negatief mal voor de onderkant
Lengte doorsnede gesloten negatief mallen (om een beeld te krijgen)
Dwarsdoorsnede van de gesloten negatief mallen. Hier zie je nog een belangrijk detail, op aanraden van Loet ben ik
naar een V-stelling van 6.28 graden gegaan
That's it, morgen nog de mal voor het luikje in SW modelleren en dan de IGES files naar Sven sturen om de mallen
te laten frezen...
Wordt vervolgd....
Cheers
Bart
Zo ik ben er volgens mij bijna, de romp mallen zijn zo goed als klaar in SW.
Als je zo naar de foto's kijkt zie je weinig, maar er is veel veranderd "onderhuids", dwz er zijn veel meer doorsnedes gebruikt om het model op te bouwen.
Verder zijn het zoals je ziet positieven geworden, deze kan je namelijk schuren en polijsten als ze gefreesd zijn, bij negatief mallen is dat vooral bij het stabilo 'bokje' praktisch onmogelijk.
Na het schuren en polijsten worden de positieven afgemald en krijg je de negatieven. Ik heb deze ook maar gemodelleerd om een beeld te krijgen hoe het eruit gaat zien.
Bijgaand wat foto's van SW
Het positief van de bovenkant
Het postief van de onderkant
Detail van de bovenkant (positief)
Detail bovenkant (positief)
Detail van de negatief mal van de bovenkant (zoals het er hopelijk na het afgieten uit zal zien). De doorlopende gaten en gaten voor de paspennen worden als de mal uitgehard is geboord.
Detail van de negatief mal voor de onderkant
Lengte doorsnede gesloten negatief mallen (om een beeld te krijgen)
Dwarsdoorsnede van de gesloten negatief mallen. Hier zie je nog een belangrijk detail, op aanraden van Loet ben ik
naar een V-stelling van 6.28 graden gegaan

That's it, morgen nog de mal voor het luikje in SW modelleren en dan de IGES files naar Sven sturen om de mallen
te laten frezen...
Wordt vervolgd....
Cheers
Bart
Laatst bewerkt door een moderator: