Tantalus goes molded

Crins is een druiloor!!!

De 2-de romp

DSC05242.jpg

DSC05241.jpg

Links de Helios, midden de Tantalus, rechts de Twister2
DSC05239.jpg

DSC05243.jpg

DSC05245.jpg

Ook na het openen van de romp bleef de voorkant ongekend sterk.

Met veel adviezen van Kristof is de 2-de romp goed gelukt, een minpunt, hij is te zwaar (50 gram), daardoor ook absurd stijf in vergelijking met zijn concurrenten. Indrukken net zo, knetterhard.

Omdat de eerste romp steeds mislukte door klappende ballonnen durfde ik met deze niet verder te gaan dan 3 Bar.
Kristof heeft me verzekerd dat er 3 gram meer epoxy (misschien meer, meer oppervlak) uitgaat als we naar de 6 Bar gaan.
Dan zitten we al op 47 gram. Nog 5 gram te gaan.
Die gaan we vinden door naar het eind van de pook minder laminaat te doen.

Ons streefgewicht is 42 gram, mag lichter, hoeft niet. Mijn Stobelrompen zijn ook zo zwaar/licht.

We zijn hartstikke tevreden, de neus is goed gelukt, de deelnaad is erg mooi, het kapje past goed en valt mooi in de romp.
In de rompmal leggen we een mylar van 0.3 mm dik die de vorm heeft van een kapje. Later het mylar verwijderen en het kapje pasmaken.
Erik Crins deed het geloof ik net iets anders, die legde dacht ik het kapje in de rompmal, klopt dat? Hoe behandel je het zodat het niet vastplakt?

Er bereiken mij vragen of de neus in de toekomst misschien ook gemaakt gaat worden van kevlar of glas of een combinatie daarvan. Binnen het Tantalusteam mag iedereen het doen zoals hij denkt dat nodig is, al is het uit "strokarton":D

[URL="
P in Strokarton - YouTube[/URL]

Loet

Laatst bewerkt door een moderator:
Er bereiken mij vragen of de neus in de toekomst misschien ook gemaakt gaat worden van kevlar of glas of een combinatie daarvan. Binnen het Tantalusteam mag iedereen het doen zoals hij denkt dat nodig is, al is het uit "strokarton":D

[URL="
P in Strokarton - YouTube[/URL]

Loet

Strokarton?:confused: in frans paille, dat is miraculeus als dat kan

Laatst bewerkt door een moderator:
Heer Henry, zoals het Frans uitdrukking en gezegden kent gebruiken we dat ook nogal veel in het Nederlands en Vlaams.

Mijn nederland is slecht, u wilt een uitdrukking van de T_tail in strokarton maken?

Sehr geerhter herr Wakkerman,

Gibt es schon schone bilder von einen dritten rumpf ?
Danke sehr, zuss,

Herr Zimmermann

Sehr geerhter herr Wakkerman,

Gibt es schon schone bilder von einen dritten rumpf ?
Danke sehr, zuss,

Herr Zimmermann

Herr Zimmermann u maakt zeker een grapje. De derde romp ziet er natuurlijk eender uit als de tweede romp.

Bart

Yep, kapje maken en dan kapje in de rompmal meepersen met de romp.
Wel helemaal insmeren met lossingswas.
Eigenlijk wil ik nog een afgietsel maken van de rompmal-bovenkant.
Dan kan ik (na één keer een extra kapje maken) elke keer een kapje en een romp maken in één lamineer-gang....
(weekje weg zonder internet geeft weer lekker veel leesvoer)

Mooie romp!

beter langzaam dan nooit

De nieuwe romp met stabilo en kielvlak.

DSC05262.jpg

Misschien dit weekend in een oudere vleugel wat nieuwe hardpoints maken.
Dan kan die vleugel op de romp en even getest worden.

Loet

Back