Tantalus vraagjes

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Witwas, 25 mrt 2019.

  1. Witwas

    Witwas

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    199
    Locatie:
    .Stekene BE/Hulst NL
    Na een aantal weken ervaring te hebben opgedaan met DLG (met een libelle), een lege tantalus gekocht en uitgerust. Man wat een verschil met de libelle, gooi met minder kracht plots 45 meter en meer.

    Alleen valt de tantalus op maximum hoogte als een baksteen naar beneden om een 10 tal meter lager snelheid te hebben opgepikt en terug bestuurbaar te worden. Ik vermoed dat hiervoor een aantal verklaringen zijn waaronder in eerste instantie met te weinig snelheid terug naar level sturen maar ik heb ook geen idee waar het zwaartepunt moet liggen bij dergelijk type kist.

    Tips?
     
  2. BastiaanD

    BastiaanD

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Overasselt
    Heb je foto's en eventueel wat meer achtergrond informatie over de Tantalus? Zwaartepunt om mee te beginnen kan op de 70mm gelegd worden en afhankelijk van je vliegstijl en welk type Tantalus je hebt kan je er mee naar achteren of naar voren.
    Verder zou je kunnen proberen om de kist eerder plat te sturen zodat de snelheid niet helemaal eruit is als je op het hoogste punt bent aangekomen.
     
  3. Witwas

    Witwas

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    199
    Locatie:
    .Stekene BE/Hulst NL
    Bedankt Bastiaan, ik neem straks wat foto's, de 70mm wordt die gemeten vanaf de achterkant van de vleugel of de voorkant?
     
  4. BastiaanD

    BastiaanD

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Overasselt
    Vanaf de voorlijst van de vleugel op de plek waar de 2 vleugel helften bij elkaar komen.
     
  5. Witwas

    Witwas

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    199
    Locatie:
    .Stekene BE/Hulst NL

Deel Deze Pagina