Tap voor M1.2

Hi,

Ik ben op zoek naar een M1.2 tap / snijblad om wat draad te kunnen tappen.... Iemand enig idee waar je deze kunt aanschaffen zonder direct een volledige minituur-tapset voor veel euro's te moeten aanschaffen?

Groet, vincent

In de betere gereedschaphandel kun je tapjes per stuk kopen. Dus niet bij de gamma. Ik denk zelfs dat Quartel ze los verkoopt.

@ simendewulf.
Hier snap ik nou de ballen niet van he. :oops:
Is dat nieuw of tweede hands en 1.2 bestaat volgens mij niet hoor: maar weet dat niet [100 procent] zeker ik zelf heb ze van af 1mm tot aan 10mm toe dus byv 1/ 1,5 /2/2.5 enz enz :D :D

dacht ook eerst dat dit niet bestond, heb nochtans 40 jaar in de metaalbouw gewerkt, maar deze gebruikten we toch niet .
ja dit zijn nieuwe .
Gewindeschneider-Satz HSS M1,2 - 1,4 - 2,0 - 2,5 - 3,0

Ik heb onlangs bij Buitelaar in Waddinxveen een complete set gekocht voor 47 euro.Daarin zat M1.2. Hij heeft de tappen ook afzonderlijk.
Maar, zou je brildragend zijn, loop dan eens langs je opticien. Die heeft alles in huis, tappen, snijplaat en de boutjes/moertjes. Mijn opticien was zelfs bereid apart de tappen te bestellen bij zijn groothandel.
De vraag : heb je wel eens M1.2 in je handen gehad? De spullen breken voor je het voelt.

Hi,

Alvast bedankt voor de vele reacties!

M1.2 bestaat echt wel en is een 'gangbare' maat in microheli land.... de aansturingen worden van M1.2 draad gemaakt. Helaas worden hier vaak z-bochten bij gebruikt.... die wil ik gaan vervangen door nette ball-links... Daar we met meerderen deze uitdaging hebben is het interessanter om zelf het draad te tappen dan allemaal een 'profi'aansturing te bestellen... Ik zoek even door!

Groet, vincent

Bij Conrad verkopen ze een heel setje

30 DLG HSS TAPPENSET
Bestnr.: 812288 - 89

Prijs slechts 49,95 EUR

verpakking
M1,0 - 2,5
De ideale snijset voor de modelbouw.
Inhoud:1 snij-ijzerhouder
Van elk 2 HSS-tappers M1,0/M1,1/M1,2/M1,4/M1,6/M1,8/M2,0/M2,2/M2,5
Van elk 1 HSS-snij-ijzer M1,0/M1,1/M1,2/M1,4/M1,6/ M1,8/M2,0/M2,2/M2,5
2 snij-adapters.