tarabat liep r.i.p.

• Topicstarter Topicstarter robert zeeland
  • Startdatum Startdatum
R

robert zeeland

Guest
Hallo
Ik heb (oa) twee 3s1p2200 Tarabat lipo's, begin zomer gekocht. Altijd 1C geladen.(schulze330d) Uitsluitend gebruikt in een e-zwevertje@9-11A. Niet vaker dan 2keer/dag opgeladen, en uiteraard tussendoor laten afkoelen(wat veelal niet nodig was-> vrij laag belast) De eerste 15-20 keer heb ik een xcelletje bijgehouden van de laadvoortgang, maar die was zo regelmatig (en ik zo lui), daar was niets op aan te merken.(ben ik dus mee gestopt)
Inmiddels heb ik beide (identieke) packs ca 110 keer gebruikt, maar zij beginnen nu toch behoorlijk in te dutten.
"12A, peak20A" staat erop.... bij 10,5Abelast zakt de spannig tot 9,1V (96W).... terwijl een 10cellen kanNiMh pakket in de zelfde toepassing (volgens de astroflight meter)17,2A en 11,7V geeft. (maar liefst 201W!)

Verder kan er na gebruik gemiddeld slechts 1900mAh geladen worden, en dat duurt ook nog eens 95+ minuten!
1) Hoe kan het dat deze packs onder relatief lage belasting zo 'door de knieen' gaan?
2)Leversduur 600cycli zei die aardige meneer van Tarabat...(??)op een locale fly-inn... Het lijkt erop dat je blij mag zijn als je de 100keer haalt!
Zijn er meer tarabatlipo gebruikers die dit ervaren?

:roll: rz

ik moet zeggen , tot nu toe heb ik niks te klagen over de tarabats.

ik hoop dat dat zo blijft.

ik ga mijn 2200 pack in de gaten houden.

1600mAh laden duurt inmiddels 1h45m!!!! (1C laden) Meer krijgt de Schulze er niet in. Geen waarneembare temperatuur stijging.

:| Maarja, de tarabat-lipo's zijn dan ook niet bedoelt als aandrijfaccu en garantie beginnen ze niet aan, aldus de bijsluiter. Het was te verwachten!

heb je je probleem al voorgelegd aan de tarabat mensen zelf ?
dat zou ik altijd doen.

overigens zie je bij de meeste lipos dat ze geen garantie geven als ze gebruikt worden voor rc doeleinden, al wel een indekkertje zijn tegen de idioot hoge stromen die er bij dat gebruik KUNNEN getrokken worden.

robert zeeland zei:
Maarja, de tarabat-lipo's zijn dan ook niet bedoelt als aandrijfaccu...
Tarabat website zei:
High performance Lithium Ion Polymer cells and packs and pre-assembled packs have been extensively tested
in applications of all types of thigh power airplanes and helicopters:

- 20 till 40 minutes flights on fixed wing aircraft;
- 15 till 30 minutes flights on high power electric helicopters;

Depending on your application, the packs can provide up to 30 amps of continuous power.

Upwards of 50 amps can be sustained for short bursts as well!

Tja... als ontvanger accu zeker :roll:

Hallo
Ik refereerde aan de bijsluiter die ik kreeg.
Mijn 4s3P2500 die 45cont85peak kan leveren, daarvan zijn ook al twee cellen(binnen één 3P unit) 'puffed'
Toepassing grote zwever, max volgas 4sec 69A.Normaal klimmen42A.
>Extensively tested< tuurlijk!!! :nosmile:

Back