Taranis Q X7 start niet meer op

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Paulus, 25 jul 2018.

  1. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
    @Paulus ,

    DubbelCheck; ik mis in je lijstje, of dat je ook weer de eerder gebruikte batterijen na je LiPo hebt hergebruikt?
    Of zijn die inmiddels ook in de tussentijd "te" leeg geraakt?
    Daar er toch een aardig verscheel is qua spanning, kan het zijn dat de zender denkt dat de accu "leeg' is en daarom niet aan wil gaan.

    Hopelijk heb je nog volle alkaline batterijen liggen en kun je deze aansluiten, mocht dit werken...
    Ik meen dat je de "lage" drempelwaarde van je accu in de zender-settings kon wijzigen.
    Zet deze dan op de juiste waarde voor een 2S LiPo (6,4V / 6,6V).
     
  2. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.293
    Locatie:
    Boskoop
     
  3. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
    Aah, klaarblijkelijk overheen gelezen :hammer:
    (Dan heeft mijn reactie weinig toe te voegen)
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2018
  4. Paulus

    Paulus

    Lid geworden:
    26 mei 2004
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Casteren!
    Heb de main board printplaat eruit gehaald en alles los gehaald. Daarna alles 1 voor 1 terug geplaatst.

    En wonder boven wonder doet hij het nu weer gewoon. Ook met de verschillende accu’s.

    Dus hopelijk is het probleem opgelost.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik zou 'm toch nog op de 'trilbank' zetten, flink schudden/rammelen dat ding, en alle draden en connectoren bewegen.
     
  6. Paulus

    Paulus

    Lid geworden:
    26 mei 2004
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Casteren!
    Ja ga ik ook doen.
    Want als hij tijdens een vlucht zou ophouden kan het in de kosten oplopen.
     
  7. Narjuna

    Narjuna

    Lid geworden:
    13 sep 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zuid Holland
    Mocht dit niet het gepaste forum zijn, graag correctie, ik wil Paulus zeker niet voor de voeten lopen, maar ben zelf nieuw hier.

    Heb ook een akkefietje met de Taranis X7, die ik binnen gekregen heb december 2017. Verder ongebruikt, want ik wil graag zelf een racedrone bouwen, en mijn eerste stap was de aanschaf van de Taranis X7 om te leren hoe dat werkt.
    Mijn bedoeling was om met Open TX de transmitter helemaal klaar te zetten. Sounds had ik al veranderd, en dat was geen probleem. Dan zag ik dat ik met Open TX de verkeerde software (Taranis X9) geïnstalleerd heb :eek:. Ik sta nu nergens meer, heb het vermoeden dat EPROM en FIRMWARE niet meer goed functioneren (door 'iets' wat ik heb gedaan, heb wel al geprobeerd de originele firmware opnieuw binnen boord te halen, maar tevergeefs). Wanneer ik de transmitter opstart krijg ik een enorme piep te horen en op een erg donker scherm kan ik nog net de boodschap 'Throttle warning' waarnemen (dus het scherm is bijna donker, niet helder zoals bij de aanvang). Zelf vermoed ik dat ik de verkeerde software heb geïnstalleerd op het apparaat. En ik heb geen idee hoe dit te verhelpen. Hoe kan ik van 0 naar een een begin, zodat de goeie software draait op het apparaat?
     
  8. Narjuna

    Narjuna

    Lid geworden:
    13 sep 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zuid Holland
    O ja, ...
    zit in de buurt van Rotterdam, maar mocht iemand mij kunnen helpen, dan zijn de tripeltjes op mijn conto :D
     
  9. Narjuna

    Narjuna

    Lid geworden:
    13 sep 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Zuid Holland
    Denk trouwens dat die Throttle warning enkel een symptoon is van iets wat ik niet goed heb gedaan.
    Heb ondertussen op de computer OpenTX Companion 2.2.2. geïnstalleerd.
     
  10. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Heb je al geprobeerd de zender op te starten met de linker en rechter trim-switches naar binnen gedrukt en dan de zender aan te zetten? Als dat wel werkt dan zou je denk ik de firmware moeten kunnen overschrijven met de juiste firmware...
     

Deel Deze Pagina