Taranis X9E in combinatie met ontvanger XR6R

Hallo heren techneuten,

Mijn maat @Cliff67 en ik hebben beide bovenstaande zender, en bijpassende (RX6R) ontvanger. In eerste instantie was de zender niet te binden met de ontvanger. Dus we gingen ervan uit dat de ontvanger wellicht stuk zou kunnen zijn. Nieuwe besteld, maar ook zeer moeilijk te binden, maar uiteindelijk wel gelukt. Maar nu werken de aangesloten servo’s niet. Zender is een EU model en de ontvanger(s) ook een EU-LBT versie.

B126FD95-8BDB-469B-9844-5601A7767362.jpeg

De vraag is dan ook, wat doen we verkeerd? Of zien we over het hoofd.

ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.

met vriendelijke groet,

Polite.

Laatst bewerkt:
Is de firmware van je interne module vd zender up to date?

De firmware vd zendmodule is de afgelopen jaren regelmatig geupdate. Als je deze updates niet hebt uitgevoerd dan is de kans groot dat de firmware in de nieuwe ontvangers niet compatible is met de firmware vd zender.

Let er wel op dat als je de firmware update, dat je dan ook je oudere ontvangers moet updaten

Vraag over de x9e taranis en het koppelen mijn maat @Polite is een beetje abuis :).

Ik heb wat problemen met het koppelen van de x6r ontvanger aan de taranis x9e zender.
Op het moment dat ik de rode en groene led op solid heb en de bind knop indruk maakt de ontvanger geen verbinding met de zender.
Op een gegeven moment dacht ik laat ik mijn extra x8r ontvanger eens proberen te koppelen deze wil wel koppelen en staat in de zender geprogrammeerd echter indien ik servos erop zet gebeurt er niets.
Dit is wel heel vreemd omdat mijn eerste x8r ontvanger werkend is in mijn sleper.

Inmiddels is het probleem opgelost en weet ik inmiddels ook wat er met de X6R aan de hand is.
het probleem met de X8R is opgelost. IK heb dit inderdaad gedaan door een nummer opvolgend te kiezen.
Mijn 1e X8R staat op 00 en mijn 2e X8R op 01.
Daarnaast krijg je bij het koppelen de optie 1-8 zonder telemetrie 1-8 met telemetrie en idem voor 1-16 met of zonder telemetrie.
De telemetrie is leuk in D16 mode en met S-bus voor vliegtuigen. gebruik ik eigenlijk niet voor mijn schepen.

Met de X6R ontvanger schijnt het andere koek te zijn in die zin van firmware problemen in de ontvanger. hier zal ik met de tijd een flashtool voor kopen zodat ik deze ontvangers van nieuwe firmware kan voorzien.
Af fabriek zou er foutieve firmware zijn geïnstalleerd die in de X6R problemen veroorzaken.

groeten
Cliff

Als de zender een micro sd kaart heeft kun je met de zender en het kabeltje dat bij de ontvanger zit, de ontvanger firmware vervangen.

Als de zender een micro sd kaart heeft kun je met de zender en het kabeltje dat bij de ontvanger zit, de ontvanger firmware vervangen.

Hallo Erik.
Van de sd kaart weet ik van, alleen waar steek ik het kabeltje van de ontvanger in de zender?

Is Engels een probleem? Ik heb eventueel een link naar een video.
Hoi Erik,
deze ken ik inderdaad al.
Maar ben nu eenmaal iemand die niet snel zijn zender gaat zitten opendraaien.
Ik zal daarom een flashtool gaan aanschaffen waaraan ik de ontvanger kan koppelen met aan de andere kant een usb die ik dan weer in de zender steek.
groet,
Cliff

Hé Cliff,
Hierboven vraag je waar je dan de kabel in de zender moet doen..... als je dat al weet, waarom stel je die vraag dan? Laat verder maar.
Erik

Hé Cliff,
Hierboven vraag je waar je dan de kabel in de zender moet doen..... als je dat al weet, waarom stel je die vraag dan? Laat verder maar.
Erik
Hoi Erik,
IK had de vraag al gesteld, en later ben ik zelf ook gaan doorzoeken.
Per abuis jou vergeten te berichten.
Mijn excuus.

Groet
Cliff

Back