Tarot 500 =T-rex 500 cloon

Op een site dat we doorkregen van een clubgenoot vonden we een T-rex 500 cloon ,nm de Tarot 500 . Een 450 cloon staat er ook op maar daar zijn er meer van , daarmee richten we ons op de 500 .
Mijn heligek-vriend stuurde mij een dag later een smsje dat ie zo'n 500 besteld had samen met de jr770 combo voor bij zijn collectie !
Natuurlijk volgt er een rapport dit cloongeval . Toch eventjes geduld want de rest van de electro moet nog aangekocht worden en gestoken ! :cool:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Jaja op het eerste oog wel , maar tis te zien van welke grondstoffen die chineeskes de parts gefafriceerd hebben !? :confused:

Steek tijdens het bouwen maar geen stukjes van in je mond :rolleyes:

Luc
dat kan best wel meevallen (maar je kan het nooit weten net als de melk daar) maar volgen mijn kommen ze toch allemaal uit de zelfde fabriek (de mallen bedoel ik)
de oude modellen worden toch allemaal vervangen.De t rex 450 (cloon hk 450 en de tarot 450) CY Model RC Shop Online bij de laatse staan hier CY Model RC Shop Online de echte en de neppers naast elkaar.de opvolger van de trex 450 is de trex pro T-REX 450 Pro Kit Combo (ESC + Motor) KX015073 - HeliDirect - Helidirect.com is your source for RC maar voor de prijs moet je het niet laten meer als de helft goed koper. en als je van de cloon een aantal bewegende onderdelen vervangt met de echte dan denk ik dat je een goede macheni heb
ik heb dit bij mijn hk 450 ook gedaan .

Hmmm ziet er interessant uit!

Ben benieuwd wanneer de cloon voor de 250 van Hobycity ook uit komt ;-)

Groeten,
Marcel

Tja..Ik heb de topic er vlug moeten opzetten waardoor ik de link naar de shop vergeten was ! Thanx pierre v z . :rolleyes:

Het frame van de 450pro gelijkt wat op de 500 . Mooie opstelling van de servo's .

Van elk model word wel een cloon gemaakt. Lekker orgineel, wat verwacht je? dat een trex 500 cloon een wereld van verschil is t.o.v een echte trex.

Ik doe niet mee aan die copy zooi, geef mijn geld liever uit aan de ontwikkelaar die er geld en tijd in heeft gestopt het model te ontwikkelen.

Van elk model word wel een cloon gemaakt. Lekker orgineel, wat verwacht je? dat een trex 500 cloon een wereld van verschil is t.o.v een echte trex.

Ik doe niet mee aan die copy zooi, geef mijn geld liever uit aan de ontwikkelaar die er geld en tijd in heeft gestopt het model te ontwikkelen.
heb je hier dan ervaring mee als dat zo is leg het dan ook uit zo dat anderen mensen hier van kunnen leren. :)
(s.p meestal betaal je het meesten voor de merk naam )

In feite zijn alle RC heli's clonen van elkaar.
Maar iets 100% kopieren vind ik toch een vorm van stelen, en de onderdelen komen echt niet uit dezelfde mallen als het origineel.
Geloof niet dat Align toestaat dat zoiets gedaan wordt met hun gereedschap.
Je moet dan inderdaad ook je vraagtekens zetten bij de gebruikte materialen.
De materialen die gebruikt worden in een Trex zijn van dermate kwaliteit, dat het berekend is met een bepaald toerental en belasting te vliegen is.
Ze hebben daar een behoorlijk groot aantal testpiloten voor, om er voor te zorgen dat je zorgeloos je model de lucht in kan sturen.
Uiteindelijk zitten die onkosten ook in het model wat jij koopt.

Persoonlijk zou ik zoiets nooit kopen, niet omdat het een kopie is...
Maar puur omdat ik liever iets vlieg waar ik zeker van ben wat ik krijg (kwaliteits controlle kost ook geld), het verschil in prijs verdien je waarschijnlijk al snel terug als je er regelmatig mee vliegt.
Maar goed, dat is mijn mening :)

Groet,
Eric

Ik verplaats dit draadje naar de Pilot's mess (is niet electro specifiek)
zie:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn veel voor en nadelen, maar volgends mij kun je pas egt oordelen na ze bijde gevlogen te hebben. Tog ben ik erg benieuwt naar de bevindingen van andere. ik ga dit draadje zeker volgen!

Je kan er altijd Trex parts opzetten als er iets breekt dan ben je zeker van een bepaalde kwaliteit ! Dan krijg je een combicloon . :p

Inderdaad , 100% kopieren is stelen , Je zal maar een bepaald produkt ontwikkelen en testen en proberen succes ermee te hebben en goed te verkopen en dan komen die sinezen het GEWOON achtermaken ... tof !
Nu .. misschien moeten nog meer fabrikanten naar de lage loonlanden trekken ! :confused:

Ja dat bedoelde ik (een paar berichtje terug )
Maar namaak wil niet altijd zeggen dat het slecht is. Kijk maar in de auto industrie daar rijden genoeg clonen rond. En als dit stelen is dan vindt ik een beetje raar. Dat het zo te koop is op internet en toch wel bij web winkels .Die wereld wijd bekent zijn en ook nog spulen verkopen van align
zelf. Dit vindt ik raar.Of ze hebben de rechten om dit naar temaken of het zijn dieven!!!!!!

Laatst bewerkt:
Noppes !!
Hij is nog altijd niet toegekomen , wij denken dat ie bij de douane ligt .
Mijn vriend had eerst een boze mail gestuurd naar de leverancier en er was iets mislopen waardoor die nog niet verzonden was !!!??? De lipo dat hij ter compensatie gekregen heeft is al toegekomen maar de heli nog niet , daarmee onze conclutie ! Wachten dus . :cool:

tarot 500

hoi,

ben je van plan om hier ergens een bouverslagje te zetten?ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit en inhoud van deze kit.

greetz geert

Back