Tarot 680Pro opbouw/afbouw

Hallo Droners.

Na een tijdje met een Xiro RTF te hebben gevlogen ben ik nu een Tarot680Pro aan het opbouwen.
Deze heb ik 2e hands overgenomen en was deels al opgebouwd maar nooit afgebouwd, dus heeft nooit gevlogen. Er zit als fc een APM2.6 bij, de motoren zijn hexTronik DT700. Verder zat er een BEC, een Ublox GPS en nog wat kleine delen bij.

Als ESC is mij aangeraden om een 20A met SimonK aan te schaffen. Wat ik me afvraag is of ik een OPTO ESC kan gebruiken of dat de ESC met een BEC moet zijn ? Ik heb immers al een losse BEC die aan de APM zit. Wat is een goede ESC voor deze setup ?

Als zender wil ik er een Futuba T8J of eventueel T10J (met telemetrie) voor aanschaffen.
Wat is de beste manier om de uitgangen van de R2008SB aan te sluiten op de ESC, per kanaal 3 (plus, min, pwm) draden of 1 kanaal drie draden en dan de overige kanalen alleen de PWM aansluiting ?

Groet,

Paul

Zou is kijken naar Hobbywing x-rotor esc's. Zijn van goede kwaliteit en niet duur. Opto esc's zijn prima aangezien je al een BEC hebt.

Het is erg belangrijk dat je je goed inleest op alle materie. Aan een APM kan veel worden ingesteld. Beginnen bij de basics en verder alles uitpluizen. Een begin is dat je esc's aangesloten moeten worden op je FC. Je ontvanger heeft een s-bus uitgang. Wellicht kan je ontvanger met 1 servo kabel aangesloten worden op je APM.

Ik heb al behoorlijk wat op rcgroups gelezen maar nog niet alles.

Wat ik het belangrijkste vind is dat het goede ESC's zijn maar er is zoveel aanbod.
Het liefste bestel ik in de EU of UK dan is het snel hier en tja dan kost het soms iets meer.

De R2008SB heeft inderdaad een s-bus maar volgens mij moet ik dan de APM wel met andere Arducopter aanpassen. Maar wat is er op tegen om de RX en FC gewoon met PWM op elkaar aan te sluiten ?

De keuze voor de DT700/750KV motoren leek mij eerst wat afwijkend maar in veel posts op rcgroups zie ik die setup toch als de beste keuze terugkomen voor een hexa met een AUW van 3500g.
Met een 4S batterij en rond de 10000mAh zijn goede ervaringen terug te vinden.
Volgens de motorspecs trekken deze max 13A, (een 20A of 30A ESC is dan genoeg) dus in totaal kom ik dan op 78A.
Op dit moment overweeg ik om geen lipo te gaan gebruiken maar een 4S3P li-ion opbouw bestaande uit Sony 18650 VTC cellen van 3000mAh/30A per stuk.
Dan kom ik op een totaal batterijgewicht van nog geen 700g voor een 4S/9000mAh die 90A continue kan leveren.

Back