Tarot T-2D trillen

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Erik-Victor, 14 sep 2015.

  1. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb een Tarot T-2D gimbal.
    Aan de hand van verschillend filmpjes heb ik hem ingesteld via de software.

    In principe werkt hij goed, prima zelfs. Er is echter één klein probleempje waar ik zelf niet uit kom.
    Soms wanneer ik land trilt de gimbal erg heftig. Als ik de motor even vast pak of de camera een klein duwtje geef dan doet de gimbal het gelijk weer.

    Ik heb even gekeken hoe het nu komt dat hij dit doet. Als ik de UAV vast pak en er mee ga schudden blijft de gimbal het gewoon doen zoals het hoort. Als ik de UAV 'roll' dan raakt ie in zijn uiterste bewegingsuitslag van slag en begint heftig te trillen/shaken.

    De gimbal levelt zichzelf wel weer horizontaal maar komt niet uit de tril/shake van zichzelf. Ik moet dan even de motor vasthouden of een klein duwtje geven en dan doet hij het weer.

    Weet iemand hoe dit komt?

    Ik gebruik nagenoeg de standaard config setting welke Tarot zelf in geeft.
    Alleen mijn pitch is nul (naar voren) tot 90 (loodrecht naar beneden)
    En mijn roll staan op 45 en -45 graden
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Dat is een vrij veel voorkomende probleem, vaak ook met de wat goedkopere gimbals. Ja kan eens kijken wat er gebeurt als je de tilt en roll hoek toch wat verminderd.
     
  3. jastas

    jastas

    Lid geworden:
    7 okt 2014
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Gent BE
    Speel wat met de gains, hangt allemaal een beetje af welke camera er aan hangt (is oorspronkelijk gemaakt voor de gopro, andere camera's passen vaak maar geven een iets andere balans)
     
  4. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    adviseer je dan de gain juist hoger of lager te zetten. Ik zal er dit weekend eens mee gaan spelen.
     
  5. jastas

    jastas

    Lid geworden:
    7 okt 2014
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Gent BE
    Ik dacht ze wat lager te zetten. Speel anders eens met de gains, zet ze op een hoge waarde tot ze beginnen trillen en dan enkele stapjes terug.
     
  6. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Vandaag even kort gevlogen. F550 kwam aan de grond zonder een trillende gimball. Gains idd lager gezet rond de 40 zo uit mijn hoofd.
    Zo als het er nu uit ziet is het probleem verholpen, waarvoor dank.
     

Deel Deze Pagina