Tarot X8 II

Discussie in 'Multicopters' gestart door WalterVN, 23 mrt 2021.

  1. WalterVN

    WalterVN

    Lid geworden:
    23 mrt 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Eindhoven
    Dezelfde vraag heb ik ook al in een ander forum gesteld, alleen lijkt het hier een stuk drukker :)
    Ik wil me meer gaan bezig houden met luchtfotografie en ben van plan om een octocopter te gaan bouwen op basis van een Tarot X8-II frame.
    Ik ben deze set tegengekomen:
    Tarot X8-II 8 Axis Multicopter Super Combo for Aerial Photography (Unassembled)
    Iemand ervaring met dit frame? Hoe is de kwaliteit? En is dit een mooie set om als basis te nemen? Zijn de motoren en props een goede keuze of kan het beter? Belangrijks is draagvermogen (flinke spiegelreflex met optiek) en stabiliteit.

    Als flight controller gaat mijn voorkeur uit naar een DJI en overweeg een DJI A3 Pro. Of gezien de prijs van de A3 Pro toch eerst een wat goedkopere om mee te beginnen. Misschien dat iemand me kan adviseren?

    Groeten,

    Walter
     
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    @Walter Kun je al vliegen met een R/C Quadcopter? Heb je überhaupt al R/C ervaring of denk je .... dat lost de Flight Controller wel allemaal voor me op?
     
  3. WalterVN

    WalterVN

    Lid geworden:
    23 mrt 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Eindhoven
    Hi Eric,
    Ja, ik heb ervaring. Ik heb A1-A3, A2 en PPL. Ik heb ervaring met (model)vliegtuigen en diverse drones. Omdat fotografie altijd een hobby was en ik drone vliegen leuk vind, wil ik daar meer de nadruk op gaan leggen.
     
    eric_laermans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina