Taxi III

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door aquarius, 2 apr 2008.

  1. aquarius

    aquarius

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Beernem Belgium
    Hallo,

    ik ben een absolute beginner en zou graag een Graupner taxi III met OS tweetaktmotor van 6.5 cc aanschaffen als trainer. Ik heb nog nooit iets dergelijks gebouwd en zal dan ook buiten de ingesloten handleiding wat hulp kunnen gebruiken. Heeft er al iemand een taxi III gebouwd en is er een bouwverslag van? (misschien een link naar een andere site?)
    Alvast bedankt
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Gewoon de handleiding volgen en foto's/vragen hier posten.. dan komt het wel goed hoor ;)

    Of je neemt de hele handel mee naar een vliegclub, daar loopt echt genoeg ervaring rond om al je vragen te beantwoorden.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    graupner-taxi-iii
    ben-ik-de-enige-die-een-taxi-3-electric-version-vliegt


    En voor je alles definitief dichtlijmt en van krimpfolie voorziet, even een deskundige er naar laten kijken. Die vindt altijd wel een paar kleine foutjes of verbeteringswaardige punten. Probeer asjeblief niet alleen te leren vliegen met zo'n toestel, je gaat met vliegtuig de wei in en je komt met een onelegante bouwdoos weer thuis. Duur, gevaarlijk, frusterend en ongezellig. Idem dito motor starten: niet moeilijk, als je de trucjes kent maar als je er nog geen feeling voor hebt, krijg je in het gunstigste geval een tennisarm en in het ongunstigste geval een kapotte motor.
    Starten en landen zijn de gevaarlijke fases, die neemt een instructeur van je over, op veilige hoogte krijg jij de zender. Mocht het nodig zijn dan heeft de instructeur tijd genoeg om de zender weer terug te nemen en te corrigeren.

    Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen. - Modelbouwforum.nl

    Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland:
    KNVvL Modelvliegsport -> clubs
    Modelvliegclubs database op Airtoi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2015
  4. aquarius

    aquarius

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Beernem Belgium
    Bedankt voor de reactie. Ik was in ieder geval al van plan om me bij een vliegclub aan te sluiten dus op eigen houtje vliegen was reeds uitgesloten.
     

Deel Deze Pagina