TB -01 afstellen

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Smiley, 5 dec 2004.

  1. Smiley

    Smiley Guest

    Ik heb een tb -01 chassis, maar ik krijg de afstelling tussen het motor tandwiel en het tandwiel dat op de aandrijfas zit.

    Zelf heb ik een 18 tands motor wiel op een 17 turns motor.
    en op de aandrijfas zit een 61 tands wiel.

    Ik heb van alles geprobeerd maar hij blijft maar, bijna niet vooruit komen.

    Weet iemand misschien welke afstelling ik moet nemen?? Of moet ik het standaard motortandiel monteren???

    Met vriendelijke groeten,

    Vincent
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    wat bedoel je met niet vooruit komen, te langzaam, of hij komt niet weg van zijn plek?

    het klinkt naar een te zware tandwiel verhouding, zet eens een groter aandrijf as tandwiel (hoofdtandwiel) of eens een kleiner motor tandwiel er in.

    Groet Robo
     
  3. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    De eindoverbrenging is iets van 1:8,8 dus te hoog gegeared zal het niet zijn.

    Blijft de vraag wat is "bijna niet vooruit komen".
     
  4. Smiley

    Smiley Guest

    Ik had hem volgens het boek helemaal opgebouwd, maar niet met het orginele motortandwiel.

    Ik bedoel met niet vooruit komen, hij rijdt zeer stotterend naar voren, en hij doet het zeker vaak niet.

    Hij krijgt wel een signaal binnen, maar hij doet er niks mee. het stuurgedeelte doet het wel altijd naar behoren.

    Aan de differentielen kan het niet liggen want die zijn wel goed, als hij rijdt en ik geef gas rijd hij ook wel vooruit. ( hij het doet)

    ook bedoel ik met niet vooruit komen, hij rijdt vanaf stil staands ook moeilijk weg.
    Terwijl hij zo uit zijn startblkokken moet we schieten, zo is het wel bij alle andere tb - 01 auto's die ik ken.

    ik maak gebruik van deze elctronica:

    motor Rusch 17 truns
    Carson 18 tands motortandwiel
    standaard die met de bouwddoos is meegeleverd een aandrijfastandwiel 61 tands.
    en een robbe elctronische regelaar, arti num. 8389. met koel ribben.
    race accu pack van snayo 2000 high preformance
     
  5. marvin

    marvin Guest

    Als je hem een zetje geeft, kom de auto dan wel makkelijk vooruit? Dan staan je tandwielen te strak op elkaar. Als de auto stotterd, kan het ook nog zijn dat de accu niet goed is opgeladen.
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    is de motor nieuw??

    want het kan zijn dat je motor (of collector) zo ver gesleten is dat deze moeilijk kontakt maken, dan gaat de auto stotteren.

    kijk eerst even na of Marvin gelijk heeft.
    zo niet dan is het misschien eens verstandig om je motor op te maken, maar als het daadwerkelijk je motor is, is er denk ik, weinig aan te redden.

    Groet Robo
     
  7. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Laat de motor eens nakijken, misschien is deze gewoon vuil of de borstels versleten.
     
  8. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    is de staat van de accu's goed?
    heb bij cheapo packs gehad dat de auto gewoon heel slecht wou rijden....

    verder kan er met de afstand van de tandwielen niet veel verkeerd gaan als je de tabel in het boekje aanhoud, daar staat aangegeven welke montagegaten voor de motor je moet gebruiken voor elke tandwielcombinatie
     
  9. marvin

    marvin Guest

    Wel als je je motor kunt schuiven, dan kun je ze te strak/dicht op elkaar zetten, waardoor je de auto eerst een zetje moet geven.
     
  10. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    een "beetje" elektro motor trek zich daar gewoon door heen, en dan draaien je tandwielen aan gort.
     

Deel Deze Pagina