TB-01 street version??

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Smiley, 10 okt 2004.

  1. Smiley

    Smiley Guest

    Ik heb hier en daar wel eens rond gelezen. Op het auto forum!

    En ik kon steeds uit dat de TB - 01 chassis bestemd is om rally mee te rijden. En eigenlijk niet voor asfalt is.

    Maar wat zijn eigenlijk zijn goede eigenschappen voor op de weg??

    Om rally mee te rijden die zijn wel bekend.

    Maar zijn er onderdelen, waardoor hij ook gebouwd kan worden dat het voor op de weg??

    MVG

    Vincent
     
  2. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    nou er is inderdaad ook een versie die wat meer is gemaakt voor de weg.

    deze heeft een lichtere middenas en de kroonwielen en de aandrijving hiervoor vanaf de middenas zijn dan van plastic.
    Dit maakt de auto lichter, en de normale heavy duty van de rally zijn voor onroad toch niet nodig.

    verder heeft de onroad een iets andere instelling en plaatsing van de dempers en heeft ook geen stofkap en afdichtsponzen, die de rally dan wel weer heeft.

    Ik heb beide versies, en de onroad is net wat pittiger, mede dankzijn de lichtere aandrijving.

    je kunt een rally makkelijk ombouwen, alle stofkappen eraf, de lichtere aandrijfdelen kun je makkelijk bestellen en monteren...
     
  3. Smiley

    Smiley Guest

    en als ik het carbon tb 01 chassi haal. met de lichtere aandrijfstang.

    heb je dan al voordeel, of het het tb 01 carbon chassis alleen het boven stuk en het gedeelte dat de gehele " badkuip" vervangt??

    En welke tandwielen moet ik dan hebben, als je puur de auto wilt bouwen voor de snelheid.

    Ik bedoel eigenlijjk, hoeveel tands tandwielen moet je dan hebben.

    Bijvoorbeeld: hoe meer tandwielne hoe sneller je gaat???

    MVG

    Vincent
     
  4. Linh

    Linh Guest

    Als je juist teveel tandwielen hebt dan heb je teveel weerstand :wink:
    Kijk maar naar een tl-01 en een pro10 auto...

    Met een groot motortandwiel en een redelijk klein tandwiel heb je een snelle verhouding.. of je snelheidsregelaar dat aan kan is een andere vraag..
     
  5. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    carbon op eem tb.... volgens mij is die set er niet meer, en kostte meen ik 160 euro ofzo... vind dat een beetje te gek

    als je echt een snelle auto wil kun je beter kijken naar een corally cct, f1 of iets in die richting.

    met een tb01 heb je niet veel keus met overbrengingen, dit door de plastic motorsteun (tb rijders zullen me wel begrijpen)
     

Deel Deze Pagina