TBS Discovery zonder fpv

Van de week een tbs discovery gebouwd nu nog zonder fpv. Razend enthousiast over de tbs. In eerste instantie drift naar achteren maar na het in balans brengen van het CoG rotsvast. Gewoon de neus wat verzwaard.

Voorlopige configuratie; 5000 3s met graupner 10 -5, dji 920 kv met dji 30A esc (900kv sunnysky zijn besteld) en naza lite met gps. spektrum dx8 met 8000 ontvanger.
gain 175,160,120,180 140-130

De gopro hero 3 gebruik ik op mijn f550 met een gimbal en wil die in de toekomst ook gaan gebruiken op de discovery als er ook fpv apparatuur is geinstalleerd.

Er moet dus nog het nodige worden aangeschaft. Wil wel gebruik maken van een bril.

Skyzone of Fatshark?
welke fpv camera?
zender ontvanger?
Ben ik zo compleet?

De sony lijkt me een goede optie.

Zeg nu wel wil in eerste instantie met een bril maar besef dat ik beginner ben in fpv wereld en of je niet beter met een scherm kan beginnen. Met een bril heb je geen zicht meer op je omgeving.

Wat is beter voor een beginner. Bril of scherm?

ik vind dat je beter met een bril kan beginnen, dan zit je er zeg maar "in."
met een schermpje word je al snel afgeleid en ga je toch naar je multi kijken i.p.v. op je scherm ;) Maar het is natuurlijk jouw keuze..

Ik heb precies dezelfde vraag. Mij lijkt dat je met een bril vrij snel hoofdpijn krijgt en dat het onnatuurlijk aanvoelt. Een scherm kun je nog een beetje om je heen kijken.
Zou het eigenlijk eens allebei moeten proberen...

Ik vind m'n fatshark predator v2 net een grote (4:3) monitor en dat in een formaat dat je gemakkelijk meeneemt, weinig stroom verbruikt en de ontvanger ingebouwd heeft. De eerste vluchten moest ik er even aan wennen maar ik zou nu zeker niet terug willen naar een (kleine) monitor.

Precies hetzelfde als op het schermpje, alleen zonder zonlicht op het scherm en zonder aflijdende omgeving.

Ik ben met bril begonnen, maar wil echt niks anders!

Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Een scherm lijkt me fijner en ziet er iets mooier uit.
Een bril lijkt me zo raar dat je dan helemaal niks van je omgeving ziet en het ziet er een beetje raar uit...

Dat een schermpje er mooier uit ziet is natuurlijk enorme onzin. Een bril kun je kopen in alle prijscatagorieën en kwaliteiten die er zijn, net zoals een schermpje. Ze zijn wel duurder. En dat het er raar uitziet; dus? Mensen mogen van je denken wat ze willen, doe wat je zelf fijn vind. En als je verstandig FPV vliegt zit je meestal toch op plaatsen waar niemand je ziet. En de omgeving werkt afleidend, met een bril heb je het gevoel dat je echt in de licht zit en dat is het mooie van FPV.

Ik heb precies dezelfde vraag. Mij lijkt dat je met een bril vrij snel hoofdpijn krijgt en dat het onnatuurlijk aanvoelt. Een scherm kun je nog een beetje om je heen kijken.
Zou het eigenlijk eens allebei moeten proberen...
Kan ook tegen je werken, omdat je continu zicht op model wilt hebben, omdat je dat gewend bent, en dan ben je heel snel de orientatie kwijt! 8O

Een bril of scherm is naar eigen smaak! Ga eens bij iemand kijken met een bril of eem schermpje..
de camera van securetycamera2000 is goed.. afhangelijk wat je doet scherm of brill..

voor scherm heb je zoiets nodig..
ImmersionRC UNO5800v2 5.8GHz A/V Receiver w/GS-Link - Dual Output

+ontvanger

en voor een bril wel beetje afhankelijk van als hij een ontvanger heeft ingebouwd of niet
ImmersionRC 5.8Ghz Audio/Video Transmitter - FatShark compatible (600mw)

Heb zelf deze bril met de securetycamera2000 fpv cam en de zender hier boven genoemt
FatShark Attitude V2 FPV Headset System w/Trinity Head Tracker and CMOS Camera

had allleen een versie hier voor zonder camera maar goed zou dan nog gaan voor de securetycam2000 fpv cam. Maar ben hier heel te vreden over.

maar zoals ik al zij ga eens bij iemand kijken met een bril.. en ervaar het zelf, heb ik ook gedaan.. (ben nogal snel afgeleid dus scherpje was niks:lol: )

ps: in begin is bril ff wennen maar het went zelfde als fietsen;-)

Lees vooral veel positiefs over de fatshark dominator en attitude.

Er is ook een skyzone met als optie twee antennes en in build camera. De twee antennes zou een voordeel zijn. De reacties over deze bril zijn ook positief.

Iemand met een skyzone gevlogen?

Back