Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
dankje had geen idee waar ik deze discussie kon starten, dus geen probleem. Zelf heb ik nikko slash nano die gaat 15kmu en dat is duidelijk kinderspeeloed. Ik wil dus iets nieuws gaan kopen wat geen kinderspeelgoed meer is.Ik heb de discussie verplaatst naar het algemene deel omdat dit een onderwerp is wat alle klasses aan gaat.
Je bent nooit te jong of te oud voor een RC auto, je kunt wel te onervaren of te wild zijn om een snelle RC en/of een zware auto te bedienen en daarmee naar mijn idee wel te jong. Auto's van een paar kilo die met gemak 70 of sneller gaan kunnen flinke (letsel) schade aanrichten en moet je dat besef hebben, helaas hebben jonge en ook minder ervaren mensen dat niet.
In een wereld waar op topniveau wedstrijdrijders in loondienst staan, continu ontwikkelingen zijn om auto's te verbeteren, er nationale en internationale races zijn t/m officiële EK's en WK's aan toe kan je niet meer praten over speelgoed voor kinderen maar gewoon een officiële sport. Zo was ook zelfs bij de opening van de WK 1:8 hier in Nederland in 1989 de grote FIA baas Max Mosley aanwezig.
Het beeld dat de meeste mensen dan ook hebben zijn die Nikko, Tayco en andere speelgoedmerken waarmee kinderen in de straat rijden. Ik heb dan ook genoeg collega;s mee naar het circuit genomen om het tegendeel te laten zien. En mensen zijn ook verbaasd hoe het klinkt en hoe het van zijn plek gaat.
daar ben ik het mee eens! Waarom een echte als je ook lol kan maken met een nikko! De mijne is niet erg lollig beetje kapot en erg sloom maar geloof dat er betere nikko zijnWij hebben als club een aantal winters achter in een kroeg met de Nikko Evolution 1:14 competitie gereden. Met een snelle motor 2 soorten banden en nog een andere keuze veren konden we de auto's een beetje naar onze zin zetten en gewoon 20 man die met een dezelfde auto racen is heel leuk en competitief met close racing.
Als je plezier kan maken met een Nikko hoef je geen "echte RC" dat dan misschien geen speelgoed is. In de ogen van een ander blijft alle RC misschien wel speelgoed.