Na een winterslaap van +- 5 jaar terug begonnen met modelbouw. Voor een Parkflyer heb ik een 3S pack nodig. Ik had nog een 2S pack liggen (gebruikt) en een ongebruikte (nieuw in verpakking) Kokam 1500 mAh-cel. Nadat ik de cel erbij gesoldeerd had en een balanceerstekker toevoegde bleek dat het pack maar +- 9,5 Volt heeft en de nieuwe Kokam-cel zelfs maar +- 1.8 volt. Moet ik ervan uitgaan dat die cel kapot gegaan is door te ontladen terwijl ze in de verpakking zat?
Ik heb geprobeerd ze met een Shulze 330-6 lader apart op te laden (gezamenlijk lukt niet) en de lader weigert ze te laden omdat hij het zaakje niet vertrouwt (hij denkt dat ik het cellental verkeerd ingeef) ...
a) moet ik die cel gewoonweg vergeten?
b) kan ik ze op één of andere manier toch geforceerd laden (a la limite gewoon rechtstreeks aan een lader Robbe 5R die bijv. 500 mAh geeft en bij bijv. 3 volt nog eens proberen ze te laden aan de schulze?
Ik heb geprobeerd ze met een Shulze 330-6 lader apart op te laden (gezamenlijk lukt niet) en de lader weigert ze te laden omdat hij het zaakje niet vertrouwt (hij denkt dat ik het cellental verkeerd ingeef) ...
a) moet ik die cel gewoonweg vergeten?
b) kan ik ze op één of andere manier toch geforceerd laden (a la limite gewoon rechtstreeks aan een lader Robbe 5R die bijv. 500 mAh geeft en bij bijv. 3 volt nog eens proberen ze te laden aan de schulze?