Te veel wind en toch zweven

Je kent het wel....."Iets" te veel wind en toch gaan zweven....
Ach het kistje koste me toen (2e hands) 50 gulden, so "Who cares"...
Maar met deze harde wind vloog het dingetje helemaal niet slecht! Maar na 2 jaar intensief vliegen vond het kistje dat het leuk geweest was en nam afscheid (na een gigant van een windvlaag) tegen en vooral in een hoge boom.

Ach het kistje kan je dan op dat moment weinig schelen, als je de apparatuur maar weer krijgt...
Van een afstand kon ik wel zien dat de vleugels van de BMI montana 1800 de "is het nog te repareren grens"hadden overschreden ! dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken, maar hoe krijg je hem van een meter of 12 naar beneden ?
:idea: De brandweer bellen en zeggen dat m'n poesje in de boom zit :!: Dan zorgen dat ze "ter plaatse" komen en dan laten zien dat het een zwever is ? Nee dat was de oplossing ook niet...
Dan maar gewoon bellen met de lokale spuitgasten en de vraag voorleggen.......
Gelukkig is het Kamper Brandweerkorps sinds 6 maanden in het bezit van een splinternieuwe hoogwerker, en laat er nou net die avond een "oefening" zijn :wink: Dus oefenterrein genoeg op ons veld :D

tnx guys
Zo zie je maar weer ...kosten voor de gehele oefening 6 bakken koffie

afb7219.jpg

afb7215.jpg

afb7216.jpg

afb7217.jpg

afb7218.jpg

The bottom-line : Iemand nog een vleugel van een BMI montana 1800 te koop ?

Wat heb jij een ongelofelijke mazzel zeg, zonder de brandweer was het anders :bye: geweest met je Montana... goeie spuitgasten :thumbsup: .

Back