Te ver ontladen lipo pakket, wat nu???

Ik heb een lipo pakket te ver ontladen d.m.v. foute instelling van de regelaar. 1 cel is 2.45 v 1 cel 2.91 en 1 cel is 3.05 v Is dit pakket nog te redden. Mijn schulze lader geeft dat ik een verkeerd aantal cellen probeer te laden terwijl ik wel handmatig 3 cellen ingeef.

Hallo!
Betreft het een pack van 3cellen 3s1p? Hmm, eigenaardig dat er zo'n verschil in spanning is ontstaan dan..
De beste tip die ik je kan geven, is het separaat opladen van de cellen.
Laad eerst de cel die het meest leeg is. Op uitgang 2 laad je de 2e op. Nummer 3 (3volt), daar hoef je je geen zorgen over te maken; uiteraard wel separaat laden voordat je het pack weer als eenheid gaat gebruiken.

Als de schulze bij het laden van 3sxp aangeeft 'zellenzahl falsch' gewoon nog eens proberen. Werkte ooit bij mij.

Post aub nog even of deze E.H.B.L geholpen heeft.

robert :)

Absoluut eerst apart opladen.

De cel met laagste spanning eerst met hele lage strroom (paar mAh) boven 3V tillen. Eigenlijk moet je dat direct doen na het te ver ontladen.

Ik heb de 2 cellen nu boven de 3v gekregen.
Apart opladen is nu het beste en dan kan ik ervan uitgaan dat het
pakket nog goed te gebruiken is. Het is namelijk gekomen omdat ik op 1 of andere manier de lipostand niet op mijn tsunami 10 regelaar krijg.
Geeft bij aansluiting 2 piepjes en dan het ok signaal.

Heb j'm al eens op een pc aangesloten?
afb7289.gif

Succes, r :)

Ik heb geen aansluiting voor de pc. Als ik volgens de procedure programmeer, dan geeft de regelaar 2 piepjes als ik de accu aansluit (3 lipo's). Als ik gas geef bibbert de motor even maar doet voor de rest niks nada noppes. Ga ik programmeren voor nicad/nimh dan geen probleem.
Ook niet lipo's programmeren in mode 1 (testmode)
De regelaar heeft een keer een crash meegemaakt.

Ik heb de drie cellen nu apart opgeladen en ze zitten rond de 4,22 volt per cel. Nu kan ik in principe het pakket weer normaal gebruiken???

Back