te zwakke motor ?

Ik heb me onlangs een aerocat gemaakt:
04.JPG

Nu heb ik deze dit weekend getest maar deze heeft niet genoeg kracht om te vliegen :?
Alles in totaal, met batterij weegt de vlieger 340gr.

Ik gebruik de volgende setup:
-7,4V 1500Ma lipo batterij
-protech ECO35 regelaar
-GWS EM 350 motor (niet brushless) met een vertraging van 6:1
- propeller weet ik niet juist welke het is maar heb al met enkele verschillende geprobeerd.

Nu is mijn vraag: wat moet ik veranderen of vervangen om deze te laten vliegen? Zwaartepunt enz is allemaal in orde
Waarschijnlijk is de motor te zwak...
Welke motor zou ik dan best bestellen? Als ik een brushless bestel is het vanop perba.com!

En als ik dan toch een nieuwe motor bestel wil ik er direkt een goede bestellen. Een waar ik mee kan prophangen als ik hem in een shockflyer zet...

Daar had ik ook al aan gedacht.
Ik ga hem (als het weer wat meezit) morgen nog eens testen met de prop andersom. Echter ik denk niet dat dit het probleem gaat zijn...

Is er een verschil tussen een duwprop en trekprop? Want ik gebruik een standaard prop nu!

Mischien dat je prop niet genoeg snelheid maakt voor dit vliegtuig. probeer eens een kleinere prop met meer spoed.

Ik denk dat de prop veel te klein is voor een vertraagde motor.
Combinatie motor vliegtuig klopt niet en de prop verkeerd gemonteerd geeft veel te wienig stuwkracht.
Wat is de trekkracht van motor/prop combinatie.
Moet bij dit vliegtuig minstens halve vliegtuig gewicht zijn gok ik zo. :?

Ik had hem al omgedraaid he (maar nu nog niet getest) !

Dus zoals hij op de foto staat zit hij verkeerd ? Of zit hij goed ?

Sorry :p

Dus ! De prop stond goed tijdens de maiden flight. Het probleem ligt hier dus niet bij.
Nu is mijn volgende vraag: zou ik de prop rechtstreeks op de motor kunnen zetten (zonder vertraging). Of moet ik een sterkere brushless motor kopen met een nieuwe regelaar?

Ok,

De maat van de prop heb ik gevonden: 7x3.5 - 178X89MM
ik heb hier ergens nog zo'n amperemeter liggen, ik zal het ampere eens meten hiermee vanavond.
Volt op motor weet ik niet maar ik gebruik een lipo van 7.4V

Ok, ik heb mijn amperemeter terug gevonden. Ik weet nu wel niet goed wat en hoe ik het moet meten :?
Ik heb mijn amperemeter op de + kabel van de batterij gezet en het volgende gemeten.
De amperemeter staat ingesteld op 20A!

Met motor uit:
09.JPG

Met motor aan (max throttle):
10.JPG

Geen probleem Bertus :) Je hebt me al meer als genoeg geholpen :)

De looptijd van een batterij is moeilijk omdat ik lipo's gebruik op een regelaar die niet bestemd is voor lipo's. Als ik mijn batterij dus laat leeglopen is ze stuk :oops:

Die ampere tang is helaas niet goed.

Je hebt een GWS vertraging van 6:1 met een speed 300. zet daar eens een 9x4 op en dan met 3 lipo's. Dan zul je ongeveer 8-10 ampere verbruiken en meer dan genoeg thrust hebben om met dat modelletje te vliegen. Anders een direct drive speed 400 6 volt nemen met jou 2 cellen pakket lipo en dan met de Guntherprop.

Mja het probleem is dat op die vlieger geen grotere prop past.
Kan je me misschien een link geven van de motor die ik best koop via perba.com ?
En eventueel de prop die ik hierbij nodig heb!

Thanks

Back