Bart_Banaan
Forum veteraan
Hoi, ik weet niet zeker of ik dit hier moet posten of onder electro auto's, maar volgens mij heb ik een electrisch probleem.
Ik heb een auto met BL set up: een LMT 5300 motor en een warrior 9918 regelaar. Met deze set-up gebruik ik 3 verschillende accu's, een NiCD 9,6Volt (8x2/3SC cellen), een Kokam LiPo 2000mAh/11,1Volt (10C) en nu een hele nieuwe LiPo, een Graupner 3200mAh/14,4Volt (20C).
De Warrior regelaar heeft een uitschakelbare BEC, die heb ik dus ook uitgeschakeld en ik voed de ontvanger uit een 6Volt accupackje.
Nu heb ik met de accu van 9,6Volt geen enkel probleem, daarmee loop het setje prachtig. Met de 'kleine' Li-Po van Kokam loopt het setje ook mooi, alleen mag ik hem dan niet te zwaar vertanden ivm de belasting van de accu, die wel eens zou kunnen 'instorten'en daarmee de LiPo slopen.
Maar met de nieuwe accu, de Graupner LiPo 14,4V/3200mAh begint de motor te haperen en te hikken als hij hoog in de toeren draait. Hij klappert, zeg maar....
De Warrior 9918 regelaar is geschikt voor max 18 cellen (x1,2Volt = 21,6Volt) en de LMT 5300 motor trekt Imax 60Amp en heeft een max toerental van 65.000rpm.
Nu levert de Graupner accu een klem spanning van bijna 16,8Volt, maar dat kan kloppen omdat hij spiksplinternieuw is, dus dat zal na wat belasting wel dalen.
Komt dat klapperen en haperen nou omdat de accu gewoon teveel volt levert en dat de motor daardoor zijn maximale toerental overschrijdt, of zie ik iets over het hoofd??
(16 Volt x 5300 rpm/V = ruim 80.000 toeren theoretisch...)
Ik heb een auto met BL set up: een LMT 5300 motor en een warrior 9918 regelaar. Met deze set-up gebruik ik 3 verschillende accu's, een NiCD 9,6Volt (8x2/3SC cellen), een Kokam LiPo 2000mAh/11,1Volt (10C) en nu een hele nieuwe LiPo, een Graupner 3200mAh/14,4Volt (20C).
De Warrior regelaar heeft een uitschakelbare BEC, die heb ik dus ook uitgeschakeld en ik voed de ontvanger uit een 6Volt accupackje.
Nu heb ik met de accu van 9,6Volt geen enkel probleem, daarmee loop het setje prachtig. Met de 'kleine' Li-Po van Kokam loopt het setje ook mooi, alleen mag ik hem dan niet te zwaar vertanden ivm de belasting van de accu, die wel eens zou kunnen 'instorten'en daarmee de LiPo slopen.
Maar met de nieuwe accu, de Graupner LiPo 14,4V/3200mAh begint de motor te haperen en te hikken als hij hoog in de toeren draait. Hij klappert, zeg maar....
De Warrior 9918 regelaar is geschikt voor max 18 cellen (x1,2Volt = 21,6Volt) en de LMT 5300 motor trekt Imax 60Amp en heeft een max toerental van 65.000rpm.
Nu levert de Graupner accu een klem spanning van bijna 16,8Volt, maar dat kan kloppen omdat hij spiksplinternieuw is, dus dat zal na wat belasting wel dalen.
Komt dat klapperen en haperen nou omdat de accu gewoon teveel volt levert en dat de motor daardoor zijn maximale toerental overschrijdt, of zie ik iets over het hoofd??
(16 Volt x 5300 rpm/V = ruim 80.000 toeren theoretisch...)