teak hout kopen voor dek

Hallo,

Voor mijn nieuw project moet ik hout gaan kopen om latjes op het dek te plakken. Ik ben al naar een paar winkels geweest maar het is nu eenmaal een feit, de winkels vragen er om dat je on-line gaat kopen, ze hebben triestig weinig in voorraad.
Ik heb daar geen probleem mee maar zo iets als hout wil je toch zien eerst.

Het model is 1.50m lang en 46cm breed, dus ik heb wel wat nodig. Kan iemand me zeggen waar ik dat het beste kan kopen, of waar ik dat on-line kan bestellen?
Ik heb al veel terug gevonden over de houtsoort op dit forum, daar kan ik best flexibel in zijn.

Jan

Kijk eens bij DEZE firma. Mijn oom is (nu hobby) meubelmaker en haalt daar bijna alles vandaan wat hij nodig heeft. Niet echt goedkoop maar ze hebben heel veel en op voorraad.

Ga naar een lokale jachtbouwer en vraag om afval teak. Bij ons op de werf gaat er genoeg de container in....

Bedankt allemaal,
Ik heb net 2 dagen geleden dit probleem getackelt. Ik dierf het toch niet online kopen, ik wil het graag zienen voelen, want ik had toch zo een 100 latjes nodig van 10mm breed, en heb nog een mooie prijs gehad. Ik was al in winkels gaan zien, maar ze hadden het juist hout niet of onvoldoende, maar deze keer had ik geluk.
Nu nog deck caulk gaan halen bij Vos chemie en ik kan er aan beginnen.

Gisteren een eerste test gedaan om nat hout met een stijkijzet te buigen en dat ging wonderbaarlijk gemakkelijk.
Leuk jobke eigenlijk.

Die Ebay link is wel goed, dank u wel.

Jan

Back