Team Associated 8.2e midden diff en filmpje

Mijn zoon is sinds anderhalf jaar de trotse eigenaar van de Team Associated 8.2e. De auto heeft hij ready-to-run gekocht en ik moet zeggen, zo stock een prima auto. Heb zelf altijd brandstof off-road gereden dus weet wel een beetje wat goed is en wat niet. Bovendien ben ik nu zijn vaste monteur.

O Ja dit is een filmpje van de Buggy die we gemaakt hebben, het was na een regenachtige periode, dus de auto werd lekker vies:

Nu hebben eigelijk één onderdeel dat we vaak moesten vervangen en dat is het midden diff. Daar komt erg snel speling in waarna hij blokkeert bij accelereren.

We hebben nu een volledig nieuw midden diff gekocht en deze heeft na het type de aanduiding V2 staan. Duidelijk is ook te zien dat er flink wat veranderd is aan het diff, De boel is voorzien van meer metaal en het binnenste van het huis is heel anders.

Misschien een tip voor andere rijders met een 8.2e om hier ook eens naar te kijken mocht je dezelfde problemen hebben. Tips omtrent het diff zijn natuurlijk ook welkom.

Zo... niet meteen de omgeving waar ik een 1/8e buggy zie rijden, maar raakt precies wel goed uit de voeten ondanks de ondergrond.

Back