Team Associated SC18 1:18

Ik heb een nieuw autootje en ik vind dat elke auto zijn eigen toppic verdiend!!!

20120-action.jpg

The SC18 features a newly designed chassis with a fully enclosed, 2-belt drive train system that is capable of handling the extreme amount of power that today’s brushless motors and LiPo batteries can dish out. Along with durability, the drive train is sealed to help keep rocks and dirt away from the gears and pulleys.

The SC18 comes fully assembled with a painted and decaled short course race-truck body, AMT™ Forged style wheels, aggressive tread multi-terrain tires, all designed to look just like the full-size race trucks that run in short-course off-road series around the country, and a totally new XP3-SS 2.4 GHz 3-Channel radio system.

20120-chassis.jpg

The world of high-performance 1:18 scale electric R/C has never before seen this level of scale accuracy! At first glance it’s easy to see that the SC18 is another champion by design!

SC18 RTR features:
  • Realistic short-course racing truck 0.8mm (0.03”) polycarbonate body
  • AMT™ Forged style wheels with aggressive tread multi-terrain scale tires
  • Realistic bumpers and rubber AE logo mud flaps
  • Molded composite chassis with sealed drive train
  • XP3-SS 2.4 GHz 3-Channel radio system
  • Durable gear differentials with a 2.31:1 ratio gearbox
  • 2-belt drive system for ultimate durability, capable of handling most brushless/LiPo combos
  • Dual bellcrank steering for improved cornering performance
  • Newly designed servo saver for optimal straight-line tracking
  • Hinged battery strap for quick battery changes
  • Complete set of 15 steel shielded ball bearings
  • Vertical ball end adjustments with durable fixed length composite turnbuckles
  • Composite fluid-filled shock bodies with adjustable pre-load
20120-shocks.jpg

20120-servo.jpg

20120-bumpers.jpg

20120-2belt.jpg

Items Needed:
  • 8 AA batteries for transmitter.
Specs
SC18 RTR, assembled#20120Scale1:18PowerElectricTypeOff RoadLength265mmWidth143mmWeight580gWheelbase166mmInternal Gear Ratio2.31:1Drive4WD

start @ 5:35

meer volgt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je meer wilt weten:
-->
Associated RC18B2/T2 Thread.. - oOple.com Forums

UK-MicroRC -> Anyone else own an RC18B2 ?

UK-MicroRC -> RC18T2/B2 Issue

Associated RC18B2 and T2 - R/C Tech Forums

Team Associated SC18.... - R/C Tech Forums

SC 18 over heated - R/C Tech Forums

Ik ben er zelf al even mee bezig (info zoeken) en heb de Team kit waarmee je de T2 en de B2 kunt maken een week geleden besteld...

Niet al de linkjes gaan over de SC18, maar ook over de RC18T2 en B2.

De meeste mensen vinden het echt een top auto, de ronde tijden gaan een stuk achteruit! (met de T2/B2)
--> Misschien een goed idee om een topic over de T2/B2 te maken...

Het grootste probleem is dat hij niet soepel bolt (met en zonder motor).
--> Oplossingen zijn:
- Al de schroeven van het "top plate" een beetje losser draaien.
- Het kan zijn dat de diffs (vooral achter) aanlopen tegen de behuizing. Het kan zijn dat dat ook de naad van de mal is, een beetje bijschuren help allesinds.
- De belts moeten nog een klein beetje uitrekken. Sommige mensen hebben er even een brushed in gehangen en dan een 1/10 7.2V batterij aangehangen. Ze doen het dan zonder dog-bones, anders blaas je de motor snel op.
- Je kunt nog een deeltje weghalen, ik geloof de kogellager die in dit stukje zit -->

full

De hele handleiding staat ook op de website:

T2 en B2: http://aedownloads.com/downloads/manuals/rc18t2.b2team_manual.catalog.pdf

SC18: http://aedownloads.com/downloads/manuals/sc18_manual.catalog.pdf

Ik hoop dat dit allemaal een beetje geholpen heeft. Behalve dat ene probleem is de auto enorm goed, laat je er dus niet door afschrikken!

Grts,

P.S. Als iemand de SC, B2 of T2 heeft is het natuurlijk wel leuk om er foto's van te zien! Als ik mijn Team kit binnen heb komt er ook een verslagje...

EDIT: Ik hoop dat ik links naar andere fora mag plaatsen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat fotootjes van het wagentje!

IMAG0203.jpg

Dit zit er in de doos. hij komt bij RC liqide vandaan 170$ met verzenden en had geluk bij de douane!

IMAG0210.jpg

Waarom die lange antenne met een 2,4G?????

IMAG0208.jpg

Hier moet het brushless setje in! Ik zit te denken aan een ezrun 25A maar welke motor??? tips???

IMAG0228.jpg

De 2200 2s uit de 1:16 slash past er prima in!!

En dan de grote verschillen!!!

IMAG0225.jpg

IMAG0224.jpg

IMAG0223.jpg

IMAG0222.jpg

IMAG0214.jpg

IMAG0216.jpg

IMAG0218.jpg

IMAG0226.jpg

HAHAHA, ik dacht even (ofja, voor de eerste 5 vergelijking foto's) dat het een Slash 1/10 was (ja I know dat je op de eerste pic al kunt zien dat het een 1/16 is), ik vond het verschil al schrikbarend klein :P

Hij ziet er wel stoer uit!

Leuk voor in de tuin (zoek ook nog zoiets) maar dan zonder brushless, dan wordt ie te snel (heb niet zon grote tuin LOL).

Gies, ik zou toch wel voor brushless gaan;
  • het is niet veel duurder,
  • je kunt met een gerust hart met LiPo's gaan rijden wat goedkoper zal zijn in aanschaf
  • geen (stukken minder) onderhoud aan motor
  • zou je de snelheid willen dan heb je het, zet gewoon de zender op 50% EPA als je in de tuin gaat rijden.

Ik bedoel maar dat ik steeds minder geil op snelheid (speedruns en zo).
Ik heb al zat gemold met mn velineons, die ik verkocht heb.

Cheapo brushless motors:

RC Parts Radio Remote Controlled Vehicles thetoyz.com

Team Orion Vortex Micro 1/18 TORQUE 6000KV (#ORI28120) - M18/ M18 Pro - rcMart.com -

Team Orion Vortex Micro 1/18 SPEED 7500KV (#ORI28121) - M18/ M18 Pro - rcMart.com -

De Orion Vortex is denk ik iets groter dan de ander en ook dan de mambas. 2mm dikker denk ik, net als de Losi 1/18 motors. Maar het past zeker! (heb de Losi)

Je kunt de motors op andere websites ook eens zoeken. De Orion motor bij rcmart, staat ook op de site van The Toyz, maar daar is die wel dubble zo duur... :eek:

Kwestie van de goede site te nemen. :D

EDIT: Oeh, laat me A.U.B. weten of je auto soepel loopt, en of je last hebt van oververhitting!!! Een tof dat die lipo past. Die ga ik ook kopen denk ik...

Grts,

Laatst bewerkt:
Ik zat eigenlijk hier aan te denken maar is die 7800kv 12t oké??

of voor deze gaan maar dan is het maar een 18A esc (5200kv 18t)

Laatst bewerkt:
jee, wat een mini wagentje vergeleken met de 1:16 Slash.. kom je er nog wel een onglijkenis in de straat mee over?

ik vind het wel een gaaf dingetje hoor. Heb bij amainhobbies een aantal keer op het punt gestaan om er 1 mee te bestellen :-) Beetje à la mini-t hè.

Denk dat ie wel een fun factor heeft ;)

Back