Team Associated TC3 nitro, Go or no-Go? #info?

Beste leden,

ik zit te overwege om een Team Associated TC3 Nitro kopen.
Dit mede dankzij aardige successen in het verleden met dit model, en naar mijn inziens moet dit nog een aardig stuur auto'tje zijn.

Nu kan ik hier op Nederlandse sites erg weinig vinden hierover.
Ik zou graag van jullie willen weten of dat jullie hier meer over weten, bijvoorbeeld motorisch (merk, type en ccm) en qua auto zelf.

Is er hier in Nederland ook nog aardig aan onderdelen te komen?
Als laatste, wat mag zoiets nog kosten?

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

ik hoor graag van jullie!

Dit mede dankzij aardige successen in het verleden met dit model, en naar mijn inziens moet dit nog een aardig stuur auto'tje zijn.

Heb je dan ook plannen om dit op het circuit te zetten? Begrijp mij niet verkeerd maar op straat om de putdeksels heen rijden kan met iedere auto.
Op de foto's lijkt het een RTR versie. De NTC3 is al oud en inderdaad nu slecht ondersteund. De motor zou een 2.1cc moeten zijn (.12) maar kan ook 2.5cc zijn (.15)

@luuk16 : Dit is topic 5 wat je opent over een 2ehands auto, die je overweegt te kopen. Om te voorkomen dat heel marktplaats voorbij komt ;), is het wellicht handig om aan een oude rot als bv @Roelof te vertellen wat voor auto je zoekt, waar je ermee wilt gaan rijden en wat je budget is. Dan heb je in een keer een antwoord waar je mee verder kunt:thumbsup:

@luuk16 : Dit is topic 5 wat je opent over een 2ehands auto, die je overweegt te kopen. Om te voorkomen dat heel marktplaats voorbij komt ;), is het wellicht handig om aan een oude rot als bv @Roelof te vertellen wat voor auto je zoekt, waar je ermee wilt gaan rijden en wat je budget is. Dan heb je in een keer een antwoord waar je mee verder kunt:thumbsup:

Helelaam top, dankjewel!!!

Misschien doe ik iets brutaals maar laat ik je PM hier quoten want het is een algemene vraag waarbij iedereen wel een reactie op kan geven. Als je in de eerste instantie in je topics meer uitleg had gegeven

Ik wil graag een nitro-auto'tje waarmee ik soms op EVMC in Velp kan rijden. Zelf zit ik in de motorsport, dus echt ambitie om hoog mee te kunnen rijden is er niet. Alleen soms voor de lol op Velp en soms een clubwedstrijdje misschien.

Ik weet dat deze hobby geld kost, daar kom ik niet onderuit. Ik ben me gaan verdiepen in deze hobby in motortjes, auto's, schalen. Ik weet nu een beetje wat alles betekend, maar ik kan nog niet zien op het oog wat alles nu precies is.

Ik zit te kijken voor een budget RTR auto'tje van ongeveer €40-60, en ben goed rond aan het kijken op marktplaats. Ik hoor u al denken, maar ik heb geen budget voor een duurdere auto.

Voor dit geld heb ik het een en ander gevonden op marktplaats, waarvoor ik ook topics heb aangemaakt.
Het grootste punt waar ik vaak tegen zit is hoe oud een auto is, en of er dan nog redelijk mee te rijden is.

Ik heb zelf veel ervaring in 2t motoren. Onderhoud vind ik niet erg om te doen. Ik heb alleen geen zender en ontvanger, dus ik zoek het liefste een RTR.

Mocht u me eventueel willen helpen, ik heb een paar links met auto'tjes en informatie die ik verkregen heb.

1. Kyosho (type weet de beste man niet). 3,5cc en van 70 naar 50 gegaan.
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...df8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

2. Merk weet hij niet. Ook ccm niet en type. Wilt er min €60 voor.
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...df8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

3. Tamiya TG-10 2,11cc. Zonder zender met nieuwe zuiger en cilinder.

4. Team Associated TC3

Ik denk dat het budget wat je stelt wel erg laag is.... Voor dat geld is het zelfs de vraag of 2e hands nog wel een goede koop is. Modellen waarvan je niet eens weet wat het is moet je niet eens aan beginnen want hoe moet je aan je onderdelen komen? Hetzelfde geldt ook voor verouderde modellen, vaak moet je daarvoor winkeliers of Ebay afstruinen.
De belangrijkste vraag blijft welke ellende je met een 2e hands mee koopt. Verroeste of versleten motoren, dolgedraaide schroeven, slechte accu's etc zijn redelijk standaard voor modellen die al een tijdje in de schuur hebben gelegen.
Je moet dus ook rekening houden met de nodige kosten om echt rijklaar te zijn.

Het rijden bij de EVMC zal op vrije basis weinig eisen hebben, meedoen met een clubrace wel, dat zit met brandstof aan de cilinderinhoud vast en heel misschien ook wel een vaste type motor. De 1:8 clubraces zijn namelijk volgens de Duitse Hobbycup waar bepaalde types Novarossi en Picco 5 poort motoren zijn toegestaan, zo zou hun 1:10 klasse ook een dergelijk reglement kunnen hebben.

De NTC3 blijkt nog gewoon op de Associated site te staan en is support nog steeds aanwezig. Probleem is dat je wel de juiste winkel voor moet vinden hoewel het internet en een creditcard veel mogelijk maakt.

De Tamiya is ook leuk en Tamiya kent een breed support. Nieuwe zuiger/cilinder is altijd goed.

Die Kyosho is een populaire auto geweest maar vandaag de dag zijn de onderdelen er lastig te vinden.

Dan zag ik dat het eventueel ook electro mocht zijn. Let hier wel op dat voor clubraces ook hier een verplichte type motor en soms ook regelaar aan hangt....

Back