Team Associated TC6 Factory Team Topic

TC6-FT_product_768x150.jpg


TC6 Factory Team


The RC10TC6 Factory Team kit is the newest edition to the family and legacy of competitive, high performance 4WD touring cars by Team Associated. Designed to take full advantage of all the latest technological advances made in 1:10 scale electronics, the TC6 has been optimized to use all of the benefits offered by brushless motor systems and LiPo batteries. The engineers behind the doors of Area 51 have been hard at work developing the TC6 to blend the best qualities of high performance and adjustability without sacrificing durability or ease of maintenance.




AssoTC6-2.jpg


AssoTC6-5.jpg


AssoTC6-6.jpg


The TC6 takes the same suspension components from the TC5R before it and adds many new features, making it even better. For improved weight distribution, the TC6 motor mount has been moved 13mm closer to the chassis center line and the spur gear has been lowered 5mm compared to the TC5. These changes result in a more centralized mass and lower center of gravity for the TC6 chassis. The servo mounting holes are slotted to not only accommodate different servos but also to optimize the position of the servo mass



AssoTC6-13.jpg


The TC6 includes the Factory Team VCS3 shock package that features hard-anodized threaded shock bodies with bottom-loaded seals. The VCS3 shocks are super smooth and have an increased stroke for more up-travel at the wheels, all adding up to more consistent overall traction.

An updated steering system with additional Ackermann options and an improved steering input rate gives the TC6 more consistent handling. Blue titanium turnbuckles come with new ballcup eyelets for easier access to the ball studs.

AssoTC6-8.jpg


AssoTC6-9.jpg



AssoTC6-7.jpg





These are only a few of the many refinements that can be found in the RC10TC6 Factory Team kit - making it yet another Champion by Desig!

AssoTC6-3.jpg


Features
  • Chassis optimized for LiPo batteries and brushless motors
  • Motor moved 13mm in toward the chassis center, and spur gear lowered 5mm from TC5
  • Servo mounting slots to ensure proper fit of multiple servos
  • Symmetrical bulkheads utilized throughout the TC6 chassis
  • Updated steering system featuring more Ackermann options for improved steering input rate, resulting in more consistent handling
  • VCS3 shock with hard-anodized threaded shock bodies that feature bottom-loaded seals and additional stroke for more up-travel at the wheels
  • Long upper camber link option for increased corner speed
  • Easy-access suspension arm mounting screws thread into bulkheads
  • Titanium turnbuckles with new ballcup eyelets for easy access to ball stud
  • Hard-anodized diff outdrives for low wear and long life
  • 20 precision ball bearings
  • Cross-compatibility with TC5 suspension components
  • Hardened steel CVAs with cross-pin retaining clips
  • Front and rear anti-roll bars included
  • Belt drive with adjustable differential heights and belt tension
 
Is wel een hele mooie auto hè!!

Pre-Order Due in November 15th



TC6 Factory Team 4WD Kit

Our Price: $379.95
 
Is idd wel een mooie auto:D.

Zijn er nog nieuwe bijzonderheden te melden over dit nwe model?

Heb je hem al in de topic nieuwtje geplaats?

Halewijn
 
Top auto, top servo, matig powerhouse ... ik zou die ''top'' line doortrekken naar je electronica.

Komt op mij over als een 2.0 GTi in een F1 wagen ;)
 
Net een bestellinkje gedaan in us en met een beetje geluk heb ik hem over een weekje:p

Ben benieuwd!!! Idd wel mooie wagen!! In HK kost hij zelfs maar $350. Ik hoop voor dat het weekje klopt. Met een beetje pech (lees douane) duurt het nog een maandje....
 
Die van mij is ook besteld. Zal wel wat anders worden dan de TC5R. Electronica ben ik nog niet zeker van, ik denk SpeedPassion, blijf er tevreden over.

Veel oefenen aankomend jaar, op zoek naar de snelheid :cool:
 
Ik ben van plan om vanavond deze auto te gaan bestellen de $ staat best goed op het moment :D

Ik denk er over om deze set in de auto te plaatsen wat denken jullie?
XERUN 1/10 Car Brushless system (V2.0) 10.5T COMBO-X9 - eBay, Airplanes Helicopters, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 06-dec-10 08:15:22 CET)


Zijn er nog andere dingen die ik mee moet bestellen? Ik denk dat ik er een ACE 1015 servo in plaats.

Lijkt een prima keuze te zijn.. de Xerun regelaars zijn erg in trek en voldoen prima.
10.5 Turns is snel zat.. Momenteel wordt er of stock 13.5 gereden of modified ongeveer 4.5 turns..

13.5 zou dus makkelijker zijn om meer kanten op te kunnen

ACE servo is een prima ding.. onverwoestbaar!
 
afgelopen weekend op het NK te ERCE de TC6 rond zien gaan auto gaat echt super.
En ziet er erg mooi uit.

misschien volgend seizoen ok een TC6

Gr Patrick
 
afgelopen weekend op het NK te ERCE de TC6 rond zien gaan auto gaat echt super.
En ziet er erg mooi uit.

misschien volgend seizoen ok een TC6

Gr Patrick

moet je zeker doen, je zal het je zeker niet beklagen.
ik rij het BK met een tc6 en tis een zeer betrouwbare wagen, geen last van onderstuur of overstuur waar de tc5 wel last van had en als je een goede basis setup hebt moet je er weinig aan veranderen om hard te gaan op verschillende circuits waar ik soms zie en hoor van andere merken dat ze vanalles moeten veranderen voor hun wagen een beetje te doen gaan.
 
Met de WC versie? Die is nog niet te krijgen - wel te bestellen.

Ik heb wel ervaring met de "normale" TC6.1: prima auto. De opvolger is de WC versie, die gewoon een stuk(je) smaller is. Prima auto volgens mij.
 
Fdr tc6.1

Zijn er mensen die op dit moment de TC6 of TC6.1 rijden?

- welke 48 pitch spurs voor deze auto? (het merk)
- welke 48 pitch pinions voor deze auto? (het merk)


Welke 48 pitch spurs en 48 pitch pinions voor de volgende FDR's:
(het aantal tanden)

FDR 3,50
FDR 4,00
FDR 4,50
en

FDR 4,14
FDR 4,26
FDR 4,39

 
Ik rijd niet met de associated. Maar Xray, Serpent en Panaracer spurs passen hoe dan ook. Pinions van alle merken zullen passen.

In de manual van de tc6.1 staat op pagina 29 een gearchart voor stock en modified in 64 en 48pitch.

Met een 72 spur en 36 pinion kom je netjes op 4.0
Met 70 en 40 kom je op 3.5 strak, echter zit je met 72 en 41 op 3.51 (een knappe vent als je dat gaat merken)


Voor de overige gearings die niet in de tabel staan: pak een rekenmachine en reken terug. Of maak een eigen tabel in Excel of met Welcome to GearChart.com
Interne overbrenging is hetzelfde als de TC5 (2.00) dus je kan hier heel mooi en eigen gearchart mee uitdraaien.
 
Back
Top