Vooruitlopend op het komende truggycup seizoen ben ik alvast begonnen met het bouwen van een nieuwe auto.
De team C T8T, het merk / model is nog in opkomst in Nederland.
Maar bij de truggymasters dit jaar heeft dit model al bewezen snel en betrouwbaar te zijn in de handen van de juiste bestuurder.
we gaan beginnen! En omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden zal dit bouwverslag weer veel foto's bevatten.
zo wordt de auto geleverd, in een stevige zwarte doos die eruitziet alsof hij tegen een stootje kan. Deze kit wordt geleverd met witte team C velgen maar zonder banden.

De verschillende onderdelen uitgestald, netjes voorzien van letters die overeenkomen met de handleiding.
de auto krijgt een picco boost motor en savox of hitec servo's

zakje A:
voor mij is dit de eerste handleiding die niet begint met het bouwen van de diffs. we beginnen met de stuurinrichting.
De schroefjes zijn per maat verpakt en de maat staat zelfs aangegeven op de zakjes, dus als je hem nu nog niet in elkaar krijgt....

De eerste turnbuckle. ik heb er altijd een hekel aan die dingen in elkaar te zetten omdat het altijd een half uur duurt voordat je het schroefdraad in dat gaatje gedrukt hebt en een slag kunt maken.
een makkelijke oplossing hiervoor: het gaatje in het plastic een klein beetje ruimer maken en het schroefdraad in wat dunne shockolie en hij zit in 30 seconden in elkaar.

Ook de balletjes die je erin moet persen zijn vaak lastig.
Op deze manier bespaar je jezelf een hoop ergernis, schroefje aandraaien en het klikt er zo in.

De rest van de stuurinrichting probleemloos in elkaar geschroeft.
persoonlijk vervang ik de kunstof servohoorn altijd direkt voor een alluminium.

Zakje B
Nog steeds geen diffs?
De bodemplaat mag uitgepakt worden en de stuurinrichting wordt bevestigd.
In zakje B zit ook de radiotray, maar die mag nog even aan de kant.

we gaan snel weer verder!
De team C T8T, het merk / model is nog in opkomst in Nederland.
Maar bij de truggymasters dit jaar heeft dit model al bewezen snel en betrouwbaar te zijn in de handen van de juiste bestuurder.
we gaan beginnen! En omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden zal dit bouwverslag weer veel foto's bevatten.
zo wordt de auto geleverd, in een stevige zwarte doos die eruitziet alsof hij tegen een stootje kan. Deze kit wordt geleverd met witte team C velgen maar zonder banden.

De verschillende onderdelen uitgestald, netjes voorzien van letters die overeenkomen met de handleiding.
de auto krijgt een picco boost motor en savox of hitec servo's

zakje A:
voor mij is dit de eerste handleiding die niet begint met het bouwen van de diffs. we beginnen met de stuurinrichting.
De schroefjes zijn per maat verpakt en de maat staat zelfs aangegeven op de zakjes, dus als je hem nu nog niet in elkaar krijgt....

De eerste turnbuckle. ik heb er altijd een hekel aan die dingen in elkaar te zetten omdat het altijd een half uur duurt voordat je het schroefdraad in dat gaatje gedrukt hebt en een slag kunt maken.
een makkelijke oplossing hiervoor: het gaatje in het plastic een klein beetje ruimer maken en het schroefdraad in wat dunne shockolie en hij zit in 30 seconden in elkaar.

Ook de balletjes die je erin moet persen zijn vaak lastig.
Op deze manier bespaar je jezelf een hoop ergernis, schroefje aandraaien en het klikt er zo in.

De rest van de stuurinrichting probleemloos in elkaar geschroeft.
persoonlijk vervang ik de kunstof servohoorn altijd direkt voor een alluminium.

Zakje B
Nog steeds geen diffs?
De bodemplaat mag uitgepakt worden en de stuurinrichting wordt bevestigd.
In zakje B zit ook de radiotray, maar die mag nog even aan de kant.

we gaan snel weer verder!
Laatst bewerkt: