Zoals er vele onder jullie al weten bouwen Gino en ik dit seizoen dezelfde vliegtuigen om wat formatie te gaan vliegen...
-2 Extreme Flight 110" Yak 54's in Russian Thunder kleurenschema
-DA 100's & BMB 60mm tuned pipes.
-Powerbox Evolution
-Hitec servo's 5955 en 7955
Met mijn yak heb ik reeds 3 vluchten gemaakt in November.
De yak van Gino zijn we op dit moment aan het bouwen, gisteren het landingsgestel erop gezet en enkele kleine dingen gedaan, vandaag om 1uur deze middag begonnen en ja... hij is al bijna klaar
Super fasttt dus 
In dit topic zullen we wat bouwfoto's posten...
Enjoy!
Penscharnieren inlijmen, de eerste keer dat ik het doe met 30min epoxy (ipv langer). Gaat goed!
Tailwheel...
Honinggraad plaatje voor de powerbox, ontvanger etc (in the works)
Motorinstallatie gaat heel erg snel als je de DA Drill template gebruikt...
Deze is te vinden op de download pagina van de extreme flight website.
Let wel! Je moet deze afdrukken zonder scaling,...
De center lijnen zijn reeds aangebracht op de motorbox, je moet dus enkel de drill template wat uitknippen, op de motorbox kleven en boren maar...
Om het geluid wat te drukken maken we gebruik van het welbekende engel systeem...
Of het veel verschil zal maken weet ik niet, time will tell... In de meeste kisten is dit systeem moeilijk te plaatsen omdat het veel plaats vraagt... De motorbox van deze yak is echter wel redelijk groot... Je kan het dus gebruiken zonder al te veel aanpassingen (enkel onderaan moet je een klein beetje hout wegsnijden).
2cm standoffs... (er moeten nog andere moeren op)
De bouwplaats is wat klein aan het worden, mja geen probleem voor den GIBI e
Ondertussen nog wat scharnieren lijmen...
Sterk rompke
BMB 60mm tuned pipes
Ik wist nooit goed hoe je de hoeken achteraan op de pipes het beste kon installeren zodat ik ze er nog makkelijk kon afhalen...
Na een tip van Wannes, doe ik het nu zo... gewoon een kleine gleuf in zagen en dan aanspannen... Is simpel, zit muurvast & ze gaan er nog af
Morgen de rest...
-2 Extreme Flight 110" Yak 54's in Russian Thunder kleurenschema
-DA 100's & BMB 60mm tuned pipes.
-Powerbox Evolution
-Hitec servo's 5955 en 7955
Met mijn yak heb ik reeds 3 vluchten gemaakt in November.
De yak van Gino zijn we op dit moment aan het bouwen, gisteren het landingsgestel erop gezet en enkele kleine dingen gedaan, vandaag om 1uur deze middag begonnen en ja... hij is al bijna klaar

In dit topic zullen we wat bouwfoto's posten...
Enjoy!
Penscharnieren inlijmen, de eerste keer dat ik het doe met 30min epoxy (ipv langer). Gaat goed!

Tailwheel...

Honinggraad plaatje voor de powerbox, ontvanger etc (in the works)

Motorinstallatie gaat heel erg snel als je de DA Drill template gebruikt...
Deze is te vinden op de download pagina van de extreme flight website.
Let wel! Je moet deze afdrukken zonder scaling,...

De center lijnen zijn reeds aangebracht op de motorbox, je moet dus enkel de drill template wat uitknippen, op de motorbox kleven en boren maar...

Om het geluid wat te drukken maken we gebruik van het welbekende engel systeem...
Of het veel verschil zal maken weet ik niet, time will tell... In de meeste kisten is dit systeem moeilijk te plaatsen omdat het veel plaats vraagt... De motorbox van deze yak is echter wel redelijk groot... Je kan het dus gebruiken zonder al te veel aanpassingen (enkel onderaan moet je een klein beetje hout wegsnijden).

2cm standoffs... (er moeten nog andere moeren op)

De bouwplaats is wat klein aan het worden, mja geen probleem voor den GIBI e

Ondertussen nog wat scharnieren lijmen...

Sterk rompke

BMB 60mm tuned pipes

Ik wist nooit goed hoe je de hoeken achteraan op de pipes het beste kon installeren zodat ik ze er nog makkelijk kon afhalen...
Na een tip van Wannes, doe ik het nu zo... gewoon een kleine gleuf in zagen en dan aanspannen... Is simpel, zit muurvast & ze gaan er nog af

Morgen de rest...
Laatst bewerkt: