Team Losi 8ight-t 2.0

Goedendag,

Ik wil graag een Team Losi 8ight-t 2.0 kopen en heb hierbij een lijstje gemaakt van wat ik dan nodig zou hebben om te gaan racen.

Team Losi 8ight-t 2.0.
LRP zr30 spec2 4.9cc met trekstart.
EFRA 2062 3 kamer uitlaat.
2x Savox sc-1267mg.
Spektrum dx3c.
EVO light 1600mah lipo ontvanger accu.
Lipomatic 1500 ontvanger accu lader.

Nu is mijn vraag of dit een goede combo is.

Mvg Michealio

Zou al beginnen met een .21 motor te kopen om te gaan racen...
Hoger is volgens vele reglementen niet toegestaan ;)

Bij de truggy's is de cilinder inhoud vrij maar, ik zou zeker wel voor een goede .21 of max een .28 ( LRP Z.28 spec 3 truggy is leuk) gaan.
Een startkist is zeker aan te raden, neemt een hoop frustatie's weg die je op een race dag niet kunt gebruiken t.a.v een trekstart motor.
Op de diverse forums kan je gebruikte startkistjes kopen tegen schappelijke prijzen.

Ik zou toch echt bij die LRP motor uit de buurt blijven.
Als je een goede .21 koopt kun je dezelfde snelheid halen.
Maar die .30 gaat veel meer brandstof verbruiken.

En zoals hierboven al aangegeven, koop gewoon direct een startbox.
Een trekstarter gaat uiteindelijk altijd ergernis opleveren.
Verder is de Losi natuurlijk een goede keus ;)

De RTR is trouwens ook heel gunstig geprijsd hoor.
En dan heb je ook echt een set waar je direct wedstrijden mee zou kunnen rijden.

Succes met de lastige keuzes.

(hou er trouwens ook rekening mee dat er wat kapot kan gaan dus geef niet direct je hele budget uit)

Ik weet niet wat die LRP kost, maar ga eens kijken in het gamma van Alpha, Werks, OS, Ninja etc... Kan je alle prijsklasse in vinden :)

Als ik je een hint mag geven, kijk eens op de website van RC Speedhouse voor motoren. Op dit moment staan de OS MAX XZB .21 + OS 2060 uitlaat en de OS Speed XZB + 2060 uitlaat in promo ;)

Als ik vlug even moet tellen

Losi Eight T 2.0 350 euro
OS Max XZB + uitlaat 295 euro Alpha plus + uitlaat +-200euro
Savox 1256 54 euro
Savox 1258 52 euro
setje banden 40 euro
Ontvanger accu 15 euro
Startbox 59 euro
Startbox accu 50 euro

Spectrum DX3C 99 euro
Ultramat 14 plus lader 80 euro

Kom je op een 1100 euro ongeveer uit, en ben je volgens mij beter af dan jouw config :) Servo's werken wel op 6V, maar heb hier nooit last van gehad!

Motor kan je eventueel nog omwisselen tegen een type van Alpha, dan ben je voor een 200euro gesteld en in totaal een 1000euro

Als ik vlug even moet tellen

Losi Eight T 2.0 350 euro
OS Max XZB + uitlaat 295 euro Alpha plus + uitlaat +-200euro
Savox 1256 54 euro
Savox 1258 52 euro
setje banden 40 euro
Ontvanger accu 15 euro
Startbox 59 euro
Startbox accu 50 euro

Spectrum DX3C 99 euro
Ultramat 14 plus lader 80 euro

Kom je op een 1100 euro ongeveer uit, en ben je volgens mij beter af dan jouw config :) Servo's werken wel op 6V, maar heb hier nooit last van gehad!

Motor kan je eventueel nog omwisselen tegen een type van Alpha, dan ben je voor een 200euro gesteld en in totaal een 1000euro

banden hoeven niet zitten bij de auto
verf moet er ook nog bij en dat is denk ik ong 20 euro

Ik weet niet wat die LRP kost, maar ga eens kijken in het gamma van Alpha, Werks, OS, Ninja etc... Kan je alle prijsklasse in vinden :)

Als ik je een hint mag geven, kijk eens op de website van RC Speedhouse voor motoren. Op dit moment staan de OS MAX XZB .21 + OS 2060 uitlaat en de OS Speed XZB + 2060 uitlaat in promo ;)

die lrp bij pkracing kost 200 en bij warda modellbau 119

Back