Team Losi Muggy Brushless edition.

Ik wou hier een verslag maken van de muggy die ik laatst van Vincent R heb overgenomen.
Foto-HYSMVCCS.jpg

Foto-BVYAHWB3.jpg

Deze kreeg ik mee voorzien van een MGM 140a opto esc en een 1515 2.5d Neu motor. Nu was ik wel tevreden met de Neu, maar ik kreeg de regelaar niet zoals ik wou, en was simpelweg gewoon te ingewikkeld voor mij.
Alles nagelopen, aangedraaid waar nodig, olie's vervangen/afgevuld.

De regelaar en de Neu zijn intussen verkocht en gaan richting de USA.
Ook de kap en banden/velgen van de foto hebben het veld geruimd.( veel plezier Manta;))

Er kwam een leuk bandensetje op mn weg die al heel lang op mijn lijstje stond: De Proline Big joes!
En meteen gekeken of mijn kap zou passen die ik voor m'n revo had gemaakt ( helaas was hij te groot )
45c2df9d.jpg

Deze kap dus ook maar de deur uitgedaan ( geloof het of niet, hij zit nu op een slash 4x4:D )

Heb daarna maar een nieuwe kap gekocht en custom gespoten. ( stiekum vind ik dat nog 1 van de leukere dingen van de hobby, kappen maken! )

Het is een Dodge megacab geworden van proline.
Even passen:
ee2d6e3b.jpg

9fc5ed74.jpg

En natuurlijk heb ik ook nog een ander setje banden:
a4d6e7c5.jpg

Had ook nog een setje mulchers liggen en had daar toch nog velgjes voor nodig:
69de61e8.jpg

Maar aangezien ze niet in zwart/wit leverbaar waren, kleur ik ze maar zwart;)
Eerst die oranje velgen ook losgebakken in de oven, daarna in de pan ermee.
b2c2615e.jpg

Met als resultaat:
edb25300.jpg

Het chassis heb ik wat opgeschoond en ruimte gemaakt voor de nieuwe brushless set. De ontvanger zit nu in het midden.
925756aa.jpg

Heb een MMM op de kop getikt en via Byte een Castle 1717 gekocht.
Dit gaat straks allemaal op 6s draaien. en voorlopig op 13/46.

Meer foto's en video's te verwachten als die spullen binnen zijn en werkend zijn.

De Muggy is en blijft een mooie auto!
En de Big Joe's hebben een goede bestemming gekregen zie ik!
Mooi Mooi Mooi:):)

Zozo, gave Muggy! Ik vond die vorige truck kap ook goed passen, maar je nieuwe kap ziet er ook netjes uit. Ik ben benieuwd hoe die rijdt. Ik ga binnenkort mijn (brandstof) REVO ombouwen naar brushless.

Ja die vorige kap past ook wel, maar de bodypost kwamen halverwege in de voorruit uit, en de posts waren niet lang genoeg.

Verslag is niet heel bijzonder, maar vind zulke wagens t wel waard om het te vertellen. ;-)

Gave wagen. :)

ben je nog van plan om zware ombouwingen eraan te doen?
Of hou je hem zoals hij er nu bijstaat?

veel plezier ermee

Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar met de 1717 zou ik zeker:
De standaard diff case vervangen met de HD diff case: LOSB3528
De plastic diff housings vervangen door alu versies: LOSB3532

en natuurlijk je diffs goed shimmen.

diff case heb ik eigenlijk nog geen idee van, de alu housings sowieso niet.
Zal daar eerdaags ff naar op zoek gaan.
Prijzen ervan vallen me iig mee ;-)

Opgeslagen, volgens mij is die Muggy wel een sleutelvriendelijke wagen.
Ff een lijstje opstellen dus ( 3x HD diffcase, alu diff housing, diff olie, en shims )

Laatst bewerkt:
Dat vind ik ook één van de grootste pluspunten van deze auto's. Je komt bijvoorbeeld erg makkelijk bij zo'n diff.

Niet vergeten ook voor je middendiff zo'n HD case te kopen.

Kom er net achter dat de motor te dik is.
Pinion raakt de spur maar net aan.
Andere oplossing dan anders vertanden zie ik niet.
Nu 13/46.

Er zijn ook grotere spurs. Ik had een 48t spur op mijn Muggy Volgens mij was die van Robinson Racing, maar ik het het niet meer zeker. Help iig iets.
Misschien kan je ook grotere spurs van de 8ight buggy of truggy gebruiken, dat zou je even kunnen uitzoeken.
Je loopt wel het risico dat het middendiff dan niet meer past tussen de diff mounts.

Laatst bewerkt:
Zijn er alweer updates?
Dingen besteld oid?
Ik heb evt. nog wel LST alu shocks liggen:)
Dus als u interesse heeft PB maar:)

LST shocks zijn weer groter als de muggy, komt ie nog hoger op z'n pootjes.
En wil eerst alles aan de praat krijgen, daarna ga ik even kijken wat er echt nodig is.
Ik rij zeer zelden dus op z'n kloten zal ie niet krijgen.

LST shocks zijn weer groter als de muggy, komt ie nog hoger op z'n pootjes.
En wil eerst alles aan de praat krijgen, daarna ga ik even kijken wat er echt nodig is.
Ik rij zeer zelden dus op z'n kloten zal ie niet krijgen.

Voor zover ik weet niet hoor. Heb ze beide tegelijkertijd gehad (LST2 heb ik nog.) en voor zover ik me herinner waren de shocks exact gelijk, maar zat het verschil hem in de shock towers.

Er zit wel degelijk verschil tussen. Muggy shocks zijn korter dan LST shocks.
De shocktowers zijn inderdaad ook anders, maar daarnaast heeft de Muggy ook aparte shock mounts in de onderste draagarmen zitten.

Back