team orion lipo kombo -> advies?

• Topicstarter Topicstarter hazzie
  • Startdatum Startdatum
H

hazzie

Guest
hallo,

ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een geschikte lader en batterij voor mijn tamiya TT01E. ik ben nieuw in de RC-wereld, maar heb al heel wat opzoekwerk gedaan.

vereisten zijn: laden + ontladen; laden aan minimum 3A; mogelijkheid naar Lipo laden. budget is 100euro voor lader en batterij samen.

op ebay duitsland viel mijn oog op een team orion lipo lader + batterij voor 90euro incl verzending.
eBay.be: Team Orion LiPo Kombo 2400mAh Car Akku + Computerlader (object 120354886274 eindtijd 25-jan-09 16:41:27 CET)

het voordeel leek me hierbij dat ik direct een goede lader en batterij heb met genoeg vermogen voor een vrijetijdsrijder. ik ben helemaal niet van plan om ooit wedstrijden te doen. enkel thuis me een beetje amuseren met toch goed materiaal. en moest ik het ooit moe worden, dan heb ik altijd een lader die ik tweedehands nog kan verkopen.

heeft er iemand misschien nog een andere interessante aanbieding?
of zie ik iets over het hoofd door direct naar lipo te gaan?
wat zijn de eventuele nadelen van deze team orion combinatie?

via de zoekfunctie vond ik wel info over orion, daaruit lijkt me dit wel een degelijk merk. maar over deze clubman lader vind ik niets terug, hopelijk kan me toch iemand wat vertellen over de voor/ nadelen.

alvast bedankt,
Hans

Die lader is ook voor dezelfde prijs beschikbaar in de NL modelbouwwinkel. Niet voor iedereen van belang, maar ik dacht ik wijs je er even op.
Quartel Modelbouw B.V.

Ik weet alleen niet of deze een ingebouwde balancer heeft. Op de site van TO staat het niet zo precies weergegeven. Dus ik denk van niet. Dus houd er rekening mee dat er er ook nog een balancer bijkomt. Ook lijkt het dat deze niet op 230V werkt. Althans dat staat er ook niet bij.

Laatst bewerkt:
deze combi kun je ook gewoon bij je locale hobbywinkel bestellen voor de adviesprijs van € 79,-. Meer info over deze combi gewoon te vinden op de site van kyosho.de : KYOSHO Deutschland GmbH

Lader is dus voor de lipo uitermate geschikt incl. balancer. Ingangsspanning is alleen geen 220 volt, dus je moet een voeding hebben waar 12 v uitkomt.

ik heb uiteindelijk de combo besteld bij Quartel.nl samen met een BMI liposafe 6V. voor eventuele vragen naderhand is een nederlandse winkel toch makkelijker dan een duitse site.
hopelijk ontvang ik hem snel.

alvast bedankt.
Hans

Sorry, even een klein vraagje tussendoor.
Is er veel verschil tussen de orion 2400 en 3200 kwa rij tijd? want ik ben aan het twijfelen tussen die 2, en de 2400 is lekker goedkoop.

Correct me if i'm wrong!
Theoretisch gezien 33% meer rijtijd (800 is 30% van 2400).
Maar aangezien accu's nooit helemaal leeg worden gereden zal dit percentage nog ietswat hoger uitvallen.

Laatst bewerkt:
Back