team orion orbital pro+regelaar

hallo
ik wil binnenkort een team orion orbital pro (17t) tweede hands van iemand kopen inc een carson speed regelaar (15T max 200A max )
is dit verstandig??? ik heb een tamiya gravel hound en het is de bedoeling dat hij er sneller van gaat .
is dit een goede moter /regelaar combinatie ??
heeft iemand er ervaring mee??

En waarom zie je maar zo weinig motoren te koop ?? Ik zie vanalles behalve motoren waarom?

PS Ik betaal 50 euro voor de motor en regelaar nieuw kostte ze 120 euro
is dit een goede koop?? waarom wel/niet?

Vraag even na of de motor afgedraaid is en of er nieuwe koolborstels in zitten, wel zo fijn als je een motor koopt, Is hij niet afgedraaid kan het zijn dat de staat van de motor niet optimaal is.
En 50 euro voor een Pro BB 2de hands?? vind ik een beetje prijzig, maar ok.

Ik denk dat je qua regelaar het makkelijk kunt doen, maar ga de motor niet absurt zwaar vertanden.

Waarom zijn er zo weinig motoren te koop, eigenlijk zijn er heeel veel. Orion, Peak, Corally, Enz, al die merken hebben heel veel series uit gebracht, en ook verschillen al die series nog eens in wikkelingen en dan heb je ook nog single double of trippel, en dan ook nog eens HS of HT, al met al, wil je alle motoren in huis hebben, moet je een erg groot magazijn hebben (zeg dat er zeker 100 verschillende soorten zijn als het niet meer is)
Kortom een winkel moet keuzes maken en prioriteiten stellen.

Groet Robo

ik weet wel dat er veel motoren te koop zijn maar ik bedoel 2e hands te koop die zie ik niet vaak om de 1 of andere reden
maar die jongen waar ik hem van koop heeft hem volgens mij nog nooit open gehad :? hij heeft hem ook niet vertimed ,hij zal waarschijnlijk de koolborstels nog nooit gezien hebben :(
maar die 50 euro is inc regelaar van 60 euro

Hmm, voor de 2de hands zou ik geen verklaring hebben,

Tja als de motor nog dicht zit kan er niks mis mee zijn neem ik aan.

Groet Robo

Ik zou willen weten wat de diameter van de collector nog is nadat hij afgedraait is.
Als hij te klein is is het anker versleten en kan je hem weggooien.

ik bedoel niet hij zit nog in de verpakking ik bedoel dat de endbell?? nog nooit dr af is geweest hij heeft al wel een half jaar gewerkt:P geen wedstrijden ofzow

Wat verwacht je van een set van 50 euro? Als die motor een half jaar heeft gelopen, dan moet ie afgedraaid worden. Kun je m daarna (waarschijnlijk) gewoon weer gebruiken. Regelaar is geen toppertje, maar voor jouw doel volgens mij prima geschikt.
In het ergste geval moet je toch nog een nieuw motortje kopen. Nee, in het ergste geval stopt de hele set ermee :wink:
Ik zou me niet zo n zorgen maken: motor even laten afdraaien, aansluiten, en rijden maar.

In het ergste geval kan je een los anker kopen of een goedkope non-rebuildable die je open sloopt voor het anker....

afdraaien?? waar kan ik dat laten doen?? en waarom moet hij afgedraaid worden?? ik rijdt met een ander oud autootje al 4 jaar zonder onderhoud !
het is geen setje maar ik wou eerst de regelaar alleen doen maar ik dacht dat is ook wel een goede moter (lijkt mij) is dat dan niet zo?? zo nee wat kan ik dan beter doen?? allebij niet kopen ?? alleen regelaar??
is er iemand die in de buurt van wijchen woont die de moter dan kan afdraaien ?? ( is dat nou de draad eraf halen of de collector??)

roelof ik heb nog 2 open liggende 260 motoren en ik kan de 540 die er dan niet meer in zit ook wel open breken bedoel je dat??

maar die standaart 540 motoren zijn toch zo slecht omdat het anker zo slecht gewikkeld is ?? dan ga je toch niet in een (voor mij) duure moter zo'n knake anker stoppen of zie ik dat verkeerd??

Afdraaien, dan haal je een minuscul klein laagje van je Collector af, is wel aan te raden !. opsturen van je anker zou ook kunnen koste je enkele euro centen.

Wat is slim tja...... ik vind 50 euro voor een gebruikte motor nog al veel.

Groet Robo

het is met regelaar !! die kost ook nog 60 het is regelaar plus moter is 50

oftewel 60 voor regelaar plus 60 voor moter is 120 nieuw voor beiden
nou aan een regelaar kan toch niet veel mis ?? als je hem niet overbelast??

Voor de regelaar geldt: als ie het doet, dan doet ie het. En als de verkoper eerlijk is vertelt ie de geschiedenis (of ie m per ongeluk eens flink heeft kortgesloten en daar schade van heeft bijvoorbeeld.) Werkt het, dan werkt het. Voor 25 euro kun je je toch niet echt een buil vallen he.

Jaap J. zei:
Voor de regelaar geldt: als ie het doet, dan doet ie het. En als de verkoper eerlijk is vertelt ie de geschiedenis (of ie m per ongeluk eens flink heeft kortgesloten en daar schade van heeft bijvoorbeeld.) Werkt het, dan werkt het. Voor 25 euro kun je je toch niet echt een buil vallen he.

wel als je nog geen vaste inkomsten hebt :(

ik heb de auto al zijn rijden met de regelaar op een filmpje dus dan zal hij het wel doen ofniet??

hey Wartexx.. ff over de motor... hij heeft niet veel draai-uren... koolborstels zijn nog helemaal perfect!!! de motor doet het gewoon heel erg goed!
kom hem gewoon ff bekijken man!
:D

Gr,
Jasper

Back