team orion rocketpack 7,2 en 8,4

• Topicstarter Topicstarter nick 35
  • Startdatum Startdatum
N

nick 35

Guest
goedendag

ik rij een hpi e-firestorm 10 t flux prima wagen
nu het volgende:

ik heb hier in een orion rocketpack 3300mah 7,2 v gedaan
na de eerst paar run's werd de accu slechter dan beter.(praat ik over max 10 run's van ongeveer 15 a 20 min) en uiteindelijk bleef na laden een rij tijd over van nog geen 3 min accu is nu stuk

de accu is geladen met een ultemat 15 op 3 amp en delta peak op 5 mv

heb ik gewoon een slegte accu of heeft de hpi te veel stroom uit het pack getrokken volgen hpi terekt de motor +/- 70 a
(moet zeggen rij wel stevig door off road)

nu de volgende vraagen:

- was dit een slechte accu 7,2 volt
- heeft het vermogen wat de hpi trekt hier invloet op stuk gaan accu
- op het accu paket word nergen aangegeven wat de max ontlaat is hoe kom je hier achter.

Na dit alles besloten om een zwaarder accu te kopen en orion rocketpac 3300 maar dan een 8,4 volt een cel meer dus (kan de hpi gewoon hebben)
De eerst keer de accu geladen met de ultimat 15 op 2,5 a en delta piek op 5 mv.
De eerste run wat een extra kracht (dacht dit is het) na 10 min zakte de accu in (minder snelhijd en kracht)
Auto naar de kant gehaald om accu te wisselen .
Er viel gelijk iets op dat er vocht in het accu paket zit bij de cel die dwars gesoldeert is .
De volgende dag de accu weer geladen op 3A weer gaan rijden de accu zakte na 2 min in accu is stuk
Terug gegaan naar winkel (prima winkel vg modelbouw) en een nieuwe gekregen.
Deze gisteren geladen(eerste keer) en tijdens het laden komt er al vocht in de accu weer bij de cel die dwars gesoldeert zit. (geladen op 3A)
Accu wordt wel warm maar is wel vast te houden.

Zit er nu een productie fout in of ligt het aan mij.

nu nog wat vragen

- wat voor accu moet ik nu kopen om dit niet meer te hebben (wel een nihm accu)
- moet ik over stappen naar lipo en wel merk

Ik begin nu overal aan te twijfelen
Zou het ook aan de lader kunnen liggen .
Ik heb tijdens het laden al een keer gemeten of het amp wat hij op het beelscherm aan gaf ook overeen kwam met wat er werkelijk geladen werd. Dit week niet echt af van wat er op het beeldscher af te lezen was dit geld ook voor het voltage.

Hoop van jullie een antwoord te krijgen op mijn vragen.
Ik weet nu even niet wat ik moet doen of kopen

grt nick
die echt wel gek is met de hpi e-firestorm 10 t flux (als de accu goed is)

Hallo,

Ik denk dat je pech hebt met je accu`s.
ik heb orion rocketpacks van 4500mah, ik laadt ze altijd op 5A 15mv en ze doen het na 1 seizoen nog prima. Wat je lader betreft kan je natuurlijk zien aan de TIJD en de vulling of de lader juist functioneert.

zelf heb ik ook intellect 4600mah accus, en ik moet zeggen DEZE GAAN ALS EEN RAKET !

Ik kan niet met 100% zekerheid aangeven of je cellen of lader niet goed is.

succes met je Hpi

je begaat een denk fout hier. accus moet je niet gelijk met 3A volladen de eerste keer. Beter is om het rustig op te bouwen.

Is die 5mV delta peak per cel of voor het hele pakket ?

5mV voor het hele pakket is wel erg weinig.

Back