Team vermelding in handtekening

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Tuurlijk snap ik dat, maar dat schrijf ik ook niet in een topic dat over modelbouwgerelateerde zaken gaat.

    Dit gaat over alles behalve modelbouw :rolleyes:
     
  2. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Ik denk dat je toch maar meer had moeten verwijzen Mario :lol:

    Dit vind ik ook een beetje ver gaan... Juist degene die hier veel helpen worden aangesproken. Als ik al nieuweling hier op het forum een vraag stel en ik krijg antwoord van willekeurige personen, zonder teamnaam erin.. Of ik krijg antwoord van team rijders, dan zou ik daar meer waarde aan hechten.

    Persoonlijk denk ik dat de teamnaam in het onderschrift, weinig tot geen extra verkopen geeft.... Zie je Mario wel eens verwijzen naar Akmodelbouw? Ik niet..
    En zo ook met bijvoorbeld Kurtje, verwijsd ook niet naar RC-Speedhouse...
     
  3. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tja Stewie, Kurt en anderen...ik kan mij niet onttrekken aan het gevoel dat een gebruiker voor MBF niks waard is en dat zij alleen maar op nieuwe sponsoren zitten te wachten. Als het zo moet denk ik dat er een groep mensen de beginners niet meer op weg gaan helpen met hun opstartproblemen.

    De laatste tijd wordt het al steeds rustiger op het MBF, verschuivingen die richting bijvoorbeeld Facebook of lokale clubfora plaats vinden. Denk dat dit soort zaken uiteindelijk de doodsteek kunnen worden.

    Maar goed, ik hou mij voorlopig wel op de achtergrond, mijn gebruikerswaarde is toch subzero ;) En daarbij denk ik dat het erg rustig zou worden als anderen ook stoppen met reageren (wil niemand op ideeën brengen of zo, ahum...sorry mod dat maar weg :p ).
     
  4. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Jongens, ik ben geen rc auto rijder maar wil hier toch even wat op reageren.

    Het is heel simpel:
    Sponsoren die nu betalen om hier hun naam te laten zien, zullen gewoonweg afhaken of minder bereid zijn te betalen als gebruikers (onbetaalde) verwijzingen naar commerciele partijen in hun naam hebben staan. En aangezien we allemaal met veel plezier gebruik maken van dit forum zullen er toch echt betalende sponsoren moeten zijn. Het is al heel wat dat alle mods vrijwillig en onbetaald super veel tijd in dit forum steken.

    Dat je teamrijder bent is hartstikke tof en daar mag je ook trots op zijn, maar het probleem is natuurlijk dat de teamnaam gelijk is aan de naam van een commerciële partij. En dat vinden de overige adverteerders natuurlijk geen strak plan. De discussie hoeveel jouw "teambaas" hier dan aan verdient doet natuurlijk helemaal niet terzake.

    Dus wat mij betreft:
    -Lekker in je handtekening zetten dat je een Teamrijder bent, zonder de commerciële naam (hoe boeiend is het ook echt dat iedereen ziet voor welk team je rijdt....)
    -handtekening laten staan en je teambaas vragen om hier te adverteren.

    Verder vooral veel respect hebben voor de mensen die dit forum mogelijk maken: Robert, alle mods EN de sponsoren.

    Niet eens met de regeltjes om het forum leefbaar te houden? richt je lekker een eigen forum op en ga je daar zelf modereren, regeltjes bedenken en administreren. Have fun!
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    ??? Dat wist ik niet. Ik ging er gemakshalve van uit dat iedereen hier wordt aangesproken op de regels. Ik wist niet jullie de enigen zijn en anderen gewoon hun gang mogen gaan. Excuus. Ik zal me er niet meer mee bemoeien.
     
  6. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    uiteraard moet wel IEDEREEN aangesproken worden op onderschriften, ik wist ook niet dat alleen jullie "eruit" zijn gepakt...
     
  7. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Het is weldegelijk handig en belangrijk om te weten wie voor welk team rijd.. Je rijd namelijk met ze.. Aangezien bijna niemand zijn echte naam als forum naam gebruikt, wordt het vrij lastig om alles op een rijtje te houden wie nou wie is?
     
  8. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Doe je toch je echte naam of een fictieve teamnaam in je onderschrift?!;) Ben je van dat probleem ook weer af!

    Nogmaals: ik snap echt wel dat je er trots op bent en dat het wellicht handig kan zijn.

    Maar je moet je ook een beetje verplaatsen in de overige adverteerders. Als zij bij Robert/modelbouwforum gaan klagen is het heel simpel en moet er actie ondernomen worden naar de gebruikers toe die commerciële namen in hun onderschrift hebben staan...OF er moet gekozen worden voor een abonnement: iedereen betaalt x euro per jaar om het geheel kostendekkend te houden: server huur, accountant etc etc
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nogmaals, Robert en de mods zijn onbetaalbaar (zij leggen de basis)...maar de gebruikers hebben schijnbaar geen waarde, mogen niks en moeten niet zeuren, lees de discussie nog maar een keer aandachtig door.

    Als mijn/onze reacties geen waarde hebben dan snapt "men" toch maar heel matig hoe een forum werkt. Geen gebruikers, geen forum ;)

    En daarbij nog, wij "teamrijders" zijn ons beter doordrongen van het feit dat wij geen reclame of bepaalde merken positiever bestempelen dan andere merken dan dat de mods zich bewust zijn van de toegevoegde waarde die een kleine groep dagelijks terugkerende gebruikers (inderdaad ook diezelfde teamrijders) aan dit forum geven.

    I rest my case
     
  10. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Maar dan heb je het denk ik allang niet meer over het verzoek je aan de regels mbt onderschriften te houden? Zo te horen zit er veel meer achter.
     
  11. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Had het veel te druk met deze nutteloze discussie, in het vervolg dus geen handtekening meer en in de topics alle beginners lekker naar mijn sponsor doorverwijzen, lol ;)
     
  12. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    okay euh maar...."Team MAG IK NIET VERMELDEN" ? Natuurlijk mag je dat wel vermelden, als het maar niet de naam van een commerciële partij is. Tijd om een mooie naam te bedenken en te zorgen dat die bekend wordt.... :)
     
  13. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Maar niemand zegt toch dat jouw reacties geen waarde hebben? Ik lees ook niet terug dat er tegen jou gezegd is dat je niet moet zeuren oid; er is je alleen gevraagd om je team niet te vermelden (i.v.m. "klagende" sponsoren).

    Ik durf te wedden dat de mods zich ook weldegelijk bewust zijn van het feit dat het misschien maar een paar % is op het forum die een echt toegevoegde waarde levert aan de rest, maar dat doet toch niks af aan het feit dat de sponsoren gewoon gaan "klagen"?

    Stel je voor: jij betaald elke maand 20 euro aan dit forum om je naam te laten zien. Dan kom ik en roep: "hey, ik ben Maarten!!" en daar betaal ik niks voor. Ik roep dat elke dag weer, in al mijn posts. Waarom zou jij dan nog 20 euro gaan betalen, het kan immers ook gratis. Het rendement van de boodschap doet er verder niet echt toe, aangezien wij dit (als concurenten) niet van elkaar kunnen meten.

    Vandaar ook dat het nodig is dat de mods en het forum een reglement hanteren waarin commerciële vermelding (en dat je teamnaam overeenkomt met de naam van de winkel is dus gewoon ongelukkig (maar logisch) ) niet is toegestaan ALS er niet betaald wordt. Zie het als een prisoners dillema; de enige manier om een goede collectieve uitkomst te krijgen is door regelgeving en ingrijpen.

    Daarbij nogmaals: Dit moet niet willekeurig gebeuren! ELKE gebruiker moet dit te horen krijgen en zich hieraan houden, zo niet moet er opgetreden worden.
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Wel raar dat die mensen die hier zich mengen in de discussie normaal niks bijdragen aan het auto gedeelte. Een stelletje Rc-auto n00bs die het opnemen voor een paar mods, voor wat sponsors en voor Robert.
    Ze dragen normaal 0,0 bij aan dit auto gedeelte, maar gaan ons nu wel de les lezen....

    Pffff.. scheer je weg PH_AJH en Maarten 112; jullie zijn vervelend, discusieren allen om te discusieren en dragen niks bij aan dit topic!
    Ik hoop dat jullie niet meer reageren en dat we wat normale reacties kunnen lezen hier...

    Je hebt geen idee wat het forum allemaal opbrengt; in ieder geval genoeg voor een goed belegde boterham voor de eigenaar! Die paar onderschriften bedreigen het inkomen veel minder dan FaceBook...
     
  15. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tja die naam wijzig je niet even zomaar ;)

    [​IMG]
     
  16. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Haha Bart Banaan, deze discussie staat toch compleet los van het feit in welk gedeelte normaal door ons gereageerd wordt?:) Ik snap dat je het vervelend vindt dat wij niet meegaan in jouw mening, maar daar is het een (nuttige) discussie voor. Anders was er geen eens een discussie....en snellehenk vroeg juist wat anderen hiervan vonden. Ik heb gewoon keurig opgeschreven wat ik ervan vond.

    In het heli en multicopter gedeelte is ditzelfde aan de orde geweest. Ook daar mag geen enkele commerciële naam vermeld worden zodat het mogelijk blijft dat wij allemaal van het forum gebruik kunnen maken.
     
  17. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Haha, Mario, maak daar je avatar van :p
     
  18. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    @Bart_Banaan, wil je wel eens ophouden met reclame maken voor Facebook! Die gasten mogen MBF wel eens gaan sponsoren, lol!
     
  19. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Die heb ik al naar FB aangepast, want al het andere was ook niet goed... Mocht niet eens reclame maken voor mijn locatie ...
     
  20. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Tuurlijk mag dat wel, dat is toch niet commercieel? Je maakt ook reclame/link-building voor rc-junkies.nl, maar ook dat is geen commercieel "bedrijf". Volgens mij moet dat geen enkel probleem zijn? Mij is ook nooit iets gezegd over mijn handtekening (want niet commercieel).

     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina