team xray t1 evo2 diff probleem

Discussie in 'Electro onroad' gestart door XAF, 18 aug 2004.

  1. XAF

    XAF Guest

    een vriend van me heeft problemen met de diffs van z'n electro auto
    als hij diff in elkaar steek , en vast draait dan is die stroef,maar toch slipt die nog makkelijk door.
    alles in de diffs is vervangen,buiten cone washers en het omhulsel
    en heeft nog altijd het probleem

    Iemand hervaring met deze problemen?

    Xaf
     
  2. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Heb je ook de kogellager onder de schroef schoongemaakt? (de "thrustbearing")
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Wel goeie vet gebruikt voor de kogeltjes? Ik heb een serpent Diff liggen die had ook dat probleem. Heb alles ontvet en goede vet gebruikt en nu werkt ie perfect.
     
  4. XAF

    XAF Guest

    wat is het goede vet dat je er voor gebruikt?
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je heb special diff vet dat je kan kopen. Dat heb je in verschillende dikheden voor de wrijving kleiner of groter te maken.
     
  6. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Xray levert gewoon 1 spuitje vet voor alle doeleinden. Dit werkt gewoon goed voor het diff.

    Van verschillende soorten diff vet voor electro auto's heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
     
  7. winslow

    winslow Guest

    Er zit wel degelijk verschil in diffvet. Het ligt er ook aan hoeveel vet je gebruikt. Te veel dan slipen je diffballs over de platen ipv dat ze rollen.
    te weinig dan schuren ze je platen en kun je ook je diffplaten vervangen.
    bij de eerste zelfs je platen en diffballs.

    Het diff vet van Associated is zeer goed en is het enigste wat ik nog gebruik.
    Dit is verkrijgbaar bij www.rcshoproal.nl.


    Winslow
     
  8. xraycer

    xraycer Guest

    ik heb dit probleem ook een keer gehad, op het circuit van PKracing zij iemand tegen me dat de kogeltjes waarschijnlijk afgesleten waren. Thuis heb ik me diff opengemaakt maar er was niets vreemds te vinden. Toen ik hem weer in elkaar zette had ik dit probleem niet meer. Tog vreemd waarschijnlijk is er bij een botsing iets fout geschoten ofso maarre ik heb echt geen id wat je probleem zou kunnen zijn, heb je dit altijd als je diff in elkaar gezet is? Mischien moet je proberen om hem iets strakker of losser te zetten. (heb je vast al gedaan)
     
  9. MetalSpeedy

    MetalSpeedy Guest

    ik ben dus die vriend :)

    en ik heb al vanalles geprobeert :cry:
    de diff washers vervangen , balletjes vervangen , kleine ball bearing in de shaft maar het werkt nog altijd niet ..

    ik begin zon vermoeden te krijgen dat ik al een hele tijd met zeer verkeerd vet aan het rijden ben in mijn diffs ...

    ik ga het vet eens proberen van associated wat Winslow zegt .. en hoop dat het dan normaal werkt :p
     

Deel Deze Pagina