Tech rek probleem

Heren,

Net weer aan de bouw verder van de romp, en gelijk een probleem:

Ik wilde de bajonet sluiting verder aan brengen en kwam tot mijn grote :onweer: er achter dat het tech rek van Robbe
niet door de opening van de sluiting pas....
Hoe hebben de mensen met een bajonet sluiting dit opgelost, of heb ik de verkeerde geleverd gekregen met de tijd?

Ik hoor graag van jullie in deze!

Bedankt,

Joris

hallo

de bajonet die norbert normaal levert geef geen problemen
de ene kant schuift over de eind dop
de andere past OP de drukbuis
als je er eentje hebt die er In gaat dan zit je inderdaad met de verkeerde bajonetsluiting

groetjes raf

Bedankt Raf.
Heb deze ong. een jaar geleden gekocht via eBay bij Piranha-Modellbau.
Ik ga wel kijken of ik het kan verbouwen.

Misschien helemaal niet nodig zelfs....
Zit er over te denken om de hele boot en het WTC gedeelte anders te gaan doen.
Romp uit een stuk en dan via het dek toegang tot het wtc gedeelte.

We zien wel....

Groeten,

Joris

Joris,

de bajo's uit 'het verleden' brachten met zich mee dat het techrek vaak in diameter verkleind moesten worden. Als je jouw bajo van Piranha hebt, waarom schaf je dan ook niet zijn techrek aan...zou moeten passen toch?

Jos

Hoi Jos,

Ik heb al het een en ander zitten passen en het probleem zit hem niet zo zeer in de diameter van het rek,
want dat is zo aan te passen.
Het probleem was meer dat de motoren in hun houders te ver naar buiten steken om door de opening te gaan.
Nu is dat ook wel aan te passen, maar het geeft een hoop werk en de assen staan niet meer in het lood met de motoren...

Ik heb er veel zin in om de boot helemaal anders te gaan doen.
Gewoon voor de uitdaging en het is weer iets anders in modelbouwland.
Ik heb (nog) geen U-47 Robbe boot gezien met een WTC systeem wat van boven toegangkelijk is...

Nu 4 nachtdiensten en dus alle tijd om mijn plannen eens te overdenken.

Groeten,

Joris

De motoren kun je altijd aan de schroefassen koppelen m.b.v. een cardan 'met verzet' (b.v. http://de.robbe-online.net/rims_de.storefront/47387907001b97ee271b3e0dc1460610/Product/View/1&2D1449 ), met de toeren die je met een U-boot draait is dit geen probleem. Daarbij kunnen de motoren ook achter elkaar, een halve huis-diameter min halve diameter koppeling min haar van gele kikker (lees: speling).... :roll: Dat laatste komt misschien wat vreemd over maar is wel de waarheid.... 8O
Dus voordat je gaat sleutelen...even over nadenken.

Jos

hallo joris

denk er wel over na dat de robbe boot niet is ontworpen voor deze manier van openen

het zou veel eenvoudiger zijn om gewoon een nieuwe bajonet bij norbert brugge te bestellen dan de ingreep die jij vanplan bent te doen

de problemen die je gaat krijgen met toegang tot het binnen werk zullen nog problemen gaan geven met de in te passen onder delen
ik heb nog zo een romp liggen van 1 van de eerst gebouwde boten die ik toen ook zo gebouwd had
tezien bij de werkverslagen opkalfateren van een 30 jarig model

groeten raf

Ziet er goed uit Danny!

Heb je nog meer foto's?
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je de romp aan de binnekant hebt versterkt en die dus ook als wand van het WTC deel gebruikt?

Mijn plan is (als ik het door zet) om voor en achter in het schip twee tank's voor de ballast (4 totaal dus) te maken dit om goed te kunnen trimmen.
Ik maak deze tanks op de waterlijn hoogte zo dat de boot stabiel blijft bij lege tanks.
Aansturing via pompen die zich in het WTC deel bevinden.
Mede om dat de ballast tanks niet in het WTC deel zitten hoeft dan ook deze niet zo groot te zijn.
Ik moet nog aan het rekenen slaan, maar als ik het zo inschat, heb ik zat toegansruimte zonder dat ik het "mes" in de romp hoef te gaan zetten.
Ik hoef "alleen" maar de gebruikelijke rc dingen in te bouwen, accu's en de motoren.
Verder heb ik ook de periscopen op het programma staan.

Dit is nu nog een idee wat ik aan het uitwerken ben, we zien wel wat het gaat worden!

Groeten,

Joris

Back