Technisch bouwpakket?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door streamnl, 29 mrt 2020.

  1. streamnl

    streamnl

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    33
    Locatie:
    near Eindhoven
    Ik zit met een vraag. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Jaren geleden heb ik meerdere modellen gemaakt, Revell pakketjes en iets minder lang geleden een RC wagen. Na jaren niets meer gedaan te hebben, wil ik weer beginnen.

    Maar nu wil ik eigenlijk van 2 walletjes eten. Ik zou heel graag het technische gedeelte willen doen van een RC maar met het gemak van een Revell bouwpak. Een differentieel in elkaar zetten blijft gewoon leuk maar hij hoeft niet "echt" te rijden.

    Ik wil niet gaan racen/rijden dus er hoeven geen werkende motoren of een ontvanger e.d. in te zitten.

    Het model wat ik wil bouwen (met mijn wensen) is een Volkswagen T1.

    Mijn vraag, heeft wat ik zoek een "naam" of weten jullie waar ik zoiets kan vinden?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Op Tweakers had ik je al naar een Tamiya gewezen.

    Wil je volledige autotechniek moet je naar een wedstrijdmodel kijken waar alle aspecten van een auto setup naar voren komt. Kreten zoals caster, camber, toe-in, ackerman, roll center, anti roll bar, diff etc.
     
    streamnl vindt dit leuk.
  3. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Je kunt bouwpakketten van rc auto's kopen als je dat technisch gedeelte wilt, en er dan gewoon géén RC inbouwen... ? Maar die heb je dan toch ook in 1-2-3 in elkaar? Kijk eens bij 1:14e Tamiyatrucks da's én een technisch onderstel, en een gedetailleerde cabine uit vele verschillende onderdelen samen te bouwen, in tegenstelling tot rc auto's met een simpele lexaan body.

    Maar als je al specifiek 1 model voor ogen hebt, zul je enkel kunnen zoeken wie bouwkits levert (al dan niet rc), en de meest gedetailleerde eruitkiezen.
     
    streamnl vindt dit leuk.
  4. streamnl

    streamnl

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    33
    Locatie:
    near Eindhoven
    @Tamaniac Wat jij voorstelt, is inderdaad zoiets wat ik zoek. Alleen ik wil geen truck. Dat is niet mijn "ding".
    Bedankt voor je tip
     

Deel Deze Pagina