technisch probleempje met een e-sky lama 3

• Topicstarter Topicstarter soul
  • Startdatum Startdatum
S

soul

Guest
Even 2 vragen:

1.Bladerstrike gehad kort en direkt gas eraf gehaald.
Als ik nu de batterij aankoppel, doet de 4 in 1 (e-sky control unit) wat ze altijd doet. Knipperen en vervolgens groen blijven branden.
Dat is het teken dat je los kan.

Als ik gas wil geven hoor ik alleen een hoog gepiep, ik zie geen tandwielen lopen, de tandwielen zien er allemaal goed uit.

Bij 70% gas gaat de 4 in 1 rood branden, zonder dat de bladen in beweging zijn geweest.

Motoren zijn nieuw, minder als 1 lipo oud en standaard.

Heb ik mijn moteren gesloopt of is de 4 in 1 overleden ???
Servo's zijn allemaal aan te sturen en werkt gewoon normaal.

Hoe kan ik de heli en de 4 in 1 behoeden voor schade door teveel stroom ?
Kan iemand uitleggen wat je kan zekeren en hoe.

2. Als ik de heli op een vlakke ondergrond heb staan en het gas dicht en de nick en roll stick in het midden. Is er met de trim niet uit te halen.
Dus is dat dan een kwestie van servo armpjes verlengen en verkorten ?

gr,
Bart

Het kan zijn dat er door de crasch iets niet goed zit bij de tandwielen. De motoren drijven dan in tegengestelde richting hetzelfde tandwiel aan. De rotor gaat dan niet draaien maar je hoort de motoren wel piepen. In dit geval geen gas meer geven want dan brand de controller door.
Kijk even of je de rotoren nog met de hand kunt draaien in verschillende richtingen. Als dit niet zo is moet je even naar de tandwielen kijken. Succes.

Ja wilde ik net schrijven, dat ik nu zie dat er onder 2 grote tandwielen zitten. Dus de complete aandrijving.

En van 1 van de assen is een tandwielte verschoven dus 1 hoofdtanwiel wordt niet aangedreven en het andere tegengesteld dus gebeurd niks.

Ik ga er nog even naar kijken.

Als iemand antwoord op de andere vragen weet...graag.

gr, Bart

Ik neem aan dat je bij vraag 2 bedoeld dat je swashplate niet horizontaal staat als de sticks en de trims in het midden staan. Dan moet je inderdaad de lengte van de armpjes tussen de servo's en de swashplate aanpassen.

Martin bedankt voor de link, heb ik opgeslagen voor tzt.

Na het op het dak landen van mn v3, zal dat bij de renovatie wel van pas komen. Probleem met v3 was verschuiven van een pinion dat doet hij makkelijk na een crash maar even naar beneden duwen en hij is weer airborne.

Heb nu een hoofdtandwiel gestript.

De V3 is wel erg geinig om de controls door te krijgen die maar snel vliegen kan die niet dan stort hij zo neer. Bij een hoge scherpe bocht kwam het helitje zo uit de lucht vallen.Net toen ik het een beetje door begon te krijgen.

Heb al aardig wat aan hem gesloopt. 3 setjes bladen, de canopy, de tail maar die is van suikerspin, en een hoofdtandwiel.
Snap nu waarom deze hobby modelBOUW heet.

Heb maar meteen een andere tail besteld en de skids van extreme, verder een alu setje voor de bling en het knutselen en afstellen.

Eerst morgen maar eens aan de slag met mijn nieuwe Honeybee.

Voor v3 beginners hier bij HELIGUY staat veel info over de v3:
Lama V3 4 in 1 details,and adjusments. - Heliguy.com

gr,
Bart

Bedankt voor de links, daar kan ik wat mee :)

Ben sinds 2e kerstdag in het bezit van een Lama V3...

Krijg het hooveren met tail inn al aardig onder de knie :)
Maar heb idd de staart en 3 rotorbladen gebroken :(
Heb inmiddels een setje extreme rotorbladen bestelt en wil ook de flexibele staart gaan bestellen.

Later zal ik ook de alu onderdelen wel plaatsen, nu eerst maar leren vliegen ;)

Ik heb nog een vraagje over een sim model van de Lama....
Als sim geruik ik AeroFly Pro Deluxe, maar een model van de Lama V3 heb ik niet kunnen vinden.
Wel de Micro 47G, volgens mij is dit wel redelijk het zelfde toestel....
Heeft iemand ervaring hier mee?

Ik hoor het graag van jullie

Ik heb de sim van realflight 4.5. Daar zit een coax in.

Maar ik zou gewoon oefen met een grotere heli, kun je die redelijk hooveren een daarna vliegen dan lukt het met een coax zeker.
Die vliegt gewoon veel slomer dus je hebt meer tijd om te reageren.

Naar mijn bescheiden mening is de setup van een coax erg makkelijk.
Je merkt een kromme flybar wel maar ding vliegt toch.
Mijn swashplate eerst helemaal
recht gezet met alle sticks en trims in het midden.
Maar toen vloog hij alle kanten uit.
Daarna gewoon de servo armpjes links in gedraaid en rechts helemaal naar buiiten , dus swash staat scheef als de toren van Piza maar zo stond het ook toen ik hem uitpakte. Dan vliegt hij goed laatset afwijking gebuik ik de trims op de zender voor.

Dus swash recht is mooi uitgangspunt maar daarna afwijkingen links/rechtys en voor achetr wegtrimmen met de servo linkjes en voor achter evt ook door je batterij een beetje te verschuiven.
In dat hele verhaal van heliguy wordt ook nergens gerept van een rechte swashplate.

Back