TechTeam fleet trucks

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Peter van Rijnsbergen, 12 jan 2018.

  1. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    De reo-ginaf heeft ook de achterassen weer terug.
    Niet met de originele ophanging
    Maar een eenvoudige pendelende ophanging
    Mezelf verrast hoe snel in het elkaar gezet was.d
    e assen zitten in mijn beleving nog scheef. Maar niets dat niet opgelost kan worden.
    De "n20" motortjes zitten er nu ook al in.
    Bij de 1600v is de snelheid goed, ik hoop dat ik bij deze ook goed zit

    Fotos volgen nog.
     
  2. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    de beloofde fotos'
    de achterwielophanging
    achterboven.JPG

    6x6onder.JPG
    de aanpassing van de aandrijflijn met de 2 n20 motoren. en de spoorstang achter de vooras

    aangepast naast origineel.JPG
    de chassis lengte is nog niet aangepast de wielbasis wel.
    met het hulpframe voor de kiepbak zal de chassis lengte optisch ook aangepast gaan worden
     
    bvdh vindt dit leuk.
  3. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    het staat niet helemaal stil. het schuren en plamuren van de cabine is een van de dingen.
    van het 2e en 3e chassis zijn de voorassen al verplaatst.
    de achterwielophangingen mogen binnenkort uit het nieuwste stukje gereedschap komen rollen.
    de cabine's zullen voorlopig het handwerk blijven.

    om de afmetingen een beetje in perspectief te brengen.
    daf en ginaf.JPG

    in theorie zouden dze trucks ook een bouwput gedeeld kunnen hebben. er zit ongeveer 6 a 8 jaar tussen het productie gaan van dit type ginaf, en de introductie van de daf 2800
     
  4. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    deze 6 trucks gaan ook niet opgebouwd worden zoals bedacht.
    wat ik mijn A vloot noem. de 3 trekkers. gaan nog steeds trekkers worden. maar geen kartonnen cabines meer. en iets meer spreiding door de tijd.
    momenteel liggen een 2700, een 85 skycab en een CFeuro3 spacecab in de planning.
    van de 3 6x6 chassis de merk verdeling blijft. een REO ginaf, een frontstuur Ginaf, en een frontstuur DAF.
    alleen gaat de kikkerdaf cabine nog even in de koelkast. ik krijg in het 3d model het dak nog niet naar mijn zin. maar van de 1e generatie kantelcabine zijn er van zowel DAF als Ginaf 6x6 modellen.
    en met "de 3" voor de dochters die cabine passend gemaakt voor dat type jjrc chassis. alleen zullen deze niet naar 4x4 verbouwd worden maar 6x6 blijven..
    wel zal de aandrijving worden aangepast volgens origineel plan. de achterwielophanging krijgt een revisie. met wat dikkere en soms dubbele onderdelen.

    de kiepbak zal ook van de printer gaan komen.
    de REO-Ginaf zal volgens origineel plan worden opgebouwd. met een kiepbak. en een kiepsysteem dat is geïnspireerd op de carson kieper.
    de 2 van het nieuwere plan. krijgen ook een ander kiepsysteem. ik heb er geen betere naam voor dan een maan en wig systeem.
    aan het chassis zit een hellende baan ( wig) onder aan de bak zitten rondingen ( de maan). en met een motor met spindel drukt daar een as met lagers tussen.
    misschien klink het vaag. maar in de kiepende aanhanger van mijn 2800nat zit het ook. en ik heb nog niet meegemaakt dat het systeem een volle bak niet omhoog kreeg.
    nu gooi ik ook geen zand in hoge bakken. dus meer dan 10kg zal het nog niet geweest zijn.

    de geplande bakken voor de 2 nieuwe uitvoeringen zullen ook "zand bakken" gaan worden. en afgestreken 6kg zand kunnen hebben.
    ook hier weer op de hoogte.
     
    bvdh vindt dit leuk.
  5. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    hier ook een update
    de eerste foto's van de Ginaf F275
    zoals de Reo ginaf is van het JJRC chassis de achterwielophanging aangepast. deze aanpassing was eigenlijk al oud. en sommige delen zijn te licht en gaan weer vervangen worden.
    f275 achterwielophanging.jpg
    alleen bedenk ik me dat die delen niet op deze foto staan. maar het onderdeeltje dat onder de as zit en de reactiestang daar vast houd was gebroken toen het chassis spontaal van de plank af rolde en op die as stuiterde. als soort van crashtest en dat dingetje van 1mm dik breekt. is de rest prima.

    F275 aanzicht chassis.jpg
    het chassis staat nu nog op de originele wielen. die waren bij een kikkerdaf cabine prima.
    voor deze moeten ze vervangen worden. de wielen die ik voor de 3 4x4's getekend had gaan ook hier gebruikt worden.

    F275-aanzicht.jpg
    om niet meteen een reproductie van een van de cabine's van de 3 4x4's te zijn is dit uiteraard er een met de ginaf grill. en omdat ik voor een kieper wat kanalen "over" heb op de zender die ik standaard gebruik. Heb ik deze ook maar meteen van een DIN-plaat voorzien.
     
    bvdh vindt dit leuk.
  6. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    f275 op de andere wielen.jpg
    op de andere wielen smoelt het toch meteen anders
     
  7. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Dit blijft een mooie klassieker met die lampen in de bumper, erg mooi Peter....
     
  8. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    bakkie geprint.
    Deze is opgebouwd uit diverse geprinte onderdelen. Opgebouwd rond een aluminium 1mm plaat. een geprinte vloer is daaraan gelijmd. de zijwanden en voorzijde zijn daaraan "gelast"
    f275-aanzicht met bak 2.jpg

    F275-met bak1.jpg
     

Deel Deze Pagina