tegen stuurende servo's

hoe kan ik twee servo's op een kanaal elk een kant uit laten sturen wil dit gaan gebruiken voor een monster truk met voor en achter besturing voor zeer kleine bochten

Als je een zender hebt met mix-mogelijkheden is dit met de zenderinstelling op te lossen en zet je de voorste stuurservo op kanaal 1 en de achterste op bijvoorbeeld kanaal 3.

Moeten de servo's met een V-snoertje op 1 kanaal, dan heb je de volgende mogelijkheden:
1) 2 servo's van verschillende merken gebruiken. De servo's van Graupner JR draaien precies andersom dan die van Robbe Futaba.
2) de servo's mechanisch tegengesteld inbouwen. De voorste achter de stuurassen en de achterste voor de stuurassen.
3) één servo elektronisch omdraaien. Hiervoor moeten de motordraden onderling worden geruild én moeten de buitenste potmeteraansluitingen worden verwisseld. Bij veel moderne servo's is dit vrijwel niet uitvoerbaar doordat zowel de motor als de potmeter direkt op de versterker gesoldeerd zitten.

Je zou een signaal inverted kunnen gebruiken als je geen mixer hebt ;) y kabel, 1 servo rechtstreeks erop, 1 via een inverter. Dan werken ze beide tegengesteld.

Corrien zei:
Als je een zender hebt met mix-mogelijkheden is dit met de zenderinstelling op te lossen en zet je de voorste stuurservo op kanaal 1 en de achterste op bijvoorbeeld kanaal 3.

Ik weet dat mijn FF3 zender een speciale setting kent voor 4 wiel stuur.

Back