Tekenigen Viper-3D

Ik heb hier tekeningen verandert van de viper naar de Viper-3D.

Viper_3D.dwg

Viper_3D Top.dwg

Ik zou graag wat jullie hier over denken. En als je de Viper_3D wilt bouwen doe dat dan zeker. Met een beetje bouw inzicht kom je al ver.
lengte zonder / met spinner: 105cm / 111cm
Spanwijte : 124cm
Motor : 5,3 / 6,5 cc 4 takt / Elektro 4S lipo 350/400 Watt
Een carbon buis van 15mm ligt tussen de vleugels tot de circle op de 3de rib.
Full aerobatic 3D / 4D (afhankelijk van de motor en gewicht)

Groetjes Rob

ik denk dat het hoogte- en richtingsroer nog te klein zijn voor 3D, en de zijdelingse oppervlakte van de romp zou ik ook vergroten. En zorgen dat je gewicht niet boven de 1800 gr gaat zitten, 1500 zou nog beter zijn.
Wat heb je eigenlijk allemaal veranderd? Grotere rolroeren?
Ziet er anders niet slecht uit. Wel een heel dun vleugeltje.

Hoi Kurt.

Ik heb de vleugel bevesteging veranderd, de rolroeren en er is een deel sheet over de vleugel gekomen. De vleugel word hierdoor +/- 2mm dikker. Ook is de plaats van de vleugel naar de loodlijn van de motor gegaan. Dit voor het sneller rollen en loopen.
De richting is voor merendeel bewegend. Deel T3 van de staart is mee draaiend.
Het is nog mogenlijk om ook de hoogteroer te vergroten, maar ik vond dit niet nodig. Ook het hoogteroer staat in de prop straal.
Er zijn ook veel extra onderdelen bij getekend om het bouwen te vermakkelijken. De bodem, zijplaten etc. staan er nu twee maal op.
Voor de vleugeldikte denk ik dat dit wel goed zit. Het toestel is maar 1m24 breed. Het dikste punt is dan ook 3,5 cm en dunste (op de tip) 1,8cm. Het is dan ook slim om over de rib tussen de sheets een 5mm strip aan te brengen van 1mm.

Groetjes Rob

Back