Tekening BUG

• Topicstarter Topicstarter Joachim-ubo
  • Startdatum Startdatum
J

Joachim-ubo

Guest
Hoi iedereen,

Ik heb de forums over BUG's tot op het bot uitgespit en het lijkt me allemaal zeer interessant.
Toch heb ik nog niet gevonden waar ik naar zocht, namelijk een bouwtekening. Ik weet bijna zeker dat er mensen zijn die het helemaal niet nodig hebben, maar ik als beginneling (dit is de 1e keer dat ik iets zelf bouw) heb het toch wel nodig. Heeft iemand info daarover? Of kan ik een bouwtekening van iemand kopen? Verder was ik wel benieuwd naar wat zo'n bug nou in totaal met alles erop en d'r aan kost.

Met vriendelijke groet,
Joachim

ps. ik heb alles van deze topics:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3420
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2244

Ik denk dat je het beste Theo een Pb kan doen voor de tekeningen.
Hier een plaatje van de tekeningen (misschien dat je er iets aan hebt):
bug_01.jpg

Waarom wil je een Bug?

Als je wilt DLG-en (kijk in het HLG/DLG forum en op www.f3k.nl) dan is een OFA veel makkelijker te bouwen, vooral de vleugel.
De vleugel schuur je uit massief balsa i.p.v. ribben.

De tekening van de OFA is te verkrijgen bij www.f3k.nl (van dezelfde Theo als de posting hierboven aangeeft :lol: )

Leon

Ik ben er ook naar op zoek...

Wat betreft de OFA die heb ik al bijna af :)
Ik wilde voor die ofa trouwens een xtwin celletje gebruiken is geloof ik 160 mah
Hoelang kan ik hier ongeveer mee vliegen?

manuel zei:
Ik wilde voor die ofa trouwens een xtwin celletje gebruiken is geloof ik 160 mah

als het celletje niet te zwaar is zou ik het gewoon gebruiken. Je kunt dan best een paar uur vliegen.
Ik heb een 100 mAh celletje, en ik ben meestal zelf eerder uitgeput dan mijn accu :wink:

beetje oftopic maar als je hem helemaal op gebruikt gaat de lipo toch dood of is dat niet bij 1 cel?

Ik heb alle tekeningen van de Bug hier. ook de verlengde vleugel en de DLG staart.

Dus PB me je mail adres even, en ik stuur ze je toe....

Wubbe zei:
manuel zei:

als het celletje niet te zwaar is zou ik het gewoon gebruiken. Je kunt dan best een paar uur vliegen.
Ik heb een 100 mAh celletje, en ik ben meestal zelf eerder uitgeput dan mijn accu :wink:

Het celletje van een X-Twin is maar 70 of 80 mAh, hou daar dus rekening mee ;)

Back